"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



fredag 14 september 2012

Nu gäller det

Min äldsta älskade dotter håller på att flytta, vilket är med blandade känslor. Vill ju ha henne här hemma hos mig, jämt! Samtidigt som det ska bli skönt eftersom att vi bor så trångt. Sen så är det ju så att hon ska fortfarande bo här i stan, så vi kan ju träffas så ofta vi vill ... Hur som helst så är jag så glad för hennes skull :)) Hon har ju gått å blivit med pojkvän och inte vilken pojkvän som helst heller, en riktigt fin och mysig kille!

Med studierna går det sisådär, det känns som att jag aldrig riktigt kommer igång. Men allt har ju sin tid och det är ju ett helt nytt ämne så det släpper väl nå tag ...

Med kärleken känns allt bara toppen, han är verkligen hur underbar som helst!!! Men tyvärr så hinner vi inte ses så ofta som vi vill ... MEN jag vet att vår tid, den kommer den med ... och jag vill verkligen tillbringa resten av mitt liv tillsammans med honom! Jag ber till gud att vi ska få ihop allt ... men jag tror att det kommer att lösa sig bara vi ger allt TID. Jag tror att vi båda och även barnen behöver tid, tid till att läka, tid till att sörja, tid till att "få ihop allt som har hänt", tid till att våga satsa på kärleken igen ...

Jag har nu äntligen bestämt mig för att "ta tag i mitt liv" så idag är jag inne på tredje dagen och det känns ganska så okej, måste erkänna att det är otroligt frestande att "bara ta en cigg till" men jag ska försöka hålla mig! Jag vill verkligen klara det, jag vill inte vara beroende, jag vill vara fri!!! Sen så kanske jag har tagit i lite väl med tanke på att jag har tänkt att sluta röka samtidigt som jag ska gå ner de sista 15 kilona, två flugor i en smäll liksom ... Att sluta röka är det bästa man kan göra för sin hälsa. När man slutar röka börjar kroppens reparationsarbete direkt och fortsätter sedan under många år. En del förbättringar märks på en gång, inom de första dygnen:
- Efter 20 minuter går blodtryck och puls ner till normal nivå och blodkärlen vidgas. Temperaturen     ökar i händer och fötter.
 - Efter åtta timmar minskar kolmonoxiden i blodet och syrehalten blir normal.
 - Efter 24 timmar minskar risken för hjärtsjukdomar, som exempelvis hjärtinfarkt.
 - Efter två dygn börjar nervtrådarna sin återväxt och smak- och luktsinnet blir som vanligt igen.

Har även räknat ut att om jag lägger undan cigarett pengarna så har jag snart pengar till en efterlängtade resan :)) Ett paket cigaretter kostar 45 kronor och jag röker ungefär 21 paket i månaden, dvs. 45*21 = 945 kronor i månaden * 12månader = 11.340 kronor på ett år!!!

              HÅLL NU TUMMARNA & TÅR FÖR MIG, att jag fixar detta!!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar