"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 18 april 2013

Saknad

Äntligen så är den sista tentan skriven och jag lyckades även denna gång! Nu är de första 15hp avklarad på den absolut sista terminen och det återstå enbart 15 hp, sen har jag min examen! Är i varje fall i fullgång med c-uppsatsen, jösses vad svårt ... tre steg framåt och två steg bakåt  ... men men snart är allt ett minne blott!

I kväll så skulle jag egentligen ha åkt till fjällen med ett gäng tjejer med jag blev tyvärr hemma. Känner mig småhängig och feber kryper sig på ... vilket känns hur trist som helst!

Till veckan ska jag i varje fall återuppta mitt lilla projekt ... jag lyckades ju gå ner  24 kg men sen jag slutade att röka har jag tyvärr lagt på mig 10 kg igen. Jag vill känna mig fräsch och jag vill må bra! Så det är alltså med andra ord hög tid att börja klura på vilka delmål och belöningar som gäller. Jag vill ju även denna gång lyckas och det gör jag enbart med små mål, belöningar som jag kan se framemot och med tålamod! Och att jag tar det på långsikt.

Jag funderar på att sätta -5 kilo i taget, -20 kg totalt och på 1 år. Med belöningar som t.ex. vaxning av ögonbryn och färgning, fixa naglarna, massage, shoppingrunda, mindre resa ... Genom att enbart unna mig godsaker ibland, motionera, mycket vatten, vanlig husmanskost, grönsaker och frukt, så tror jag att jag kommer att lyckas ro mitt lilla projekt i hamn.

Jag saknar ledigheten, spontaniteten,  men framför allt så saknar jag min goa pappa <3>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar