"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 12 maj 2013

De rullar på

Idag har flitens lampa lyst. Nu är det ihop plockat, rent och fräscht här hemma, alla vinterkläder och skor har bytt plats med sommar kläderna och skor! Så otroligt skönt att ha de gjort! Nu är det enbart fönsterputsning kvar, vilket troligtvis mamma kommer ner och gör. Med andra ord har jag betat av mycket på "att-göra-listan", men det lär dröja ett bra tag innan allt är klart. vilket jag ska fortsätta med till veckan ... vill bara bli fri alla måsten och krav!



Med c-uppsatsen går det faktiskt bättre, fast de går sakta framåt. Men jag kan i varje fall se att vi nog kommer att ror detta i hamn, trots allt. Till veckan ska vi lägga i en högre växel ... måste se till att få de mesta klart denna vecka, så att det endast är finslipning kvar till sista veckan.

Till veckan är det dags att utöka med lite motion, en  promenad på 20 minuter, helst två ska jag försöka hinna med! 

I bland kommer allt i kapp mig och de gör bara så fruktansvärt ont ... jag saknar pappa, jag saknar huset, jag saknar familjen och jag saknar de vi hade tillsammans ... jag saknar oss ... när jag tänker tillbaka så förstår jag inte att jag och flickorna tog oss igenom denna pärs, allt kaos ... Jag hoppas verkligen att han är lycklig idag, så att de var värt allt som han lät oss, framför allt flickorna och mig gå igenom ... men även pappa, mamma, syster med familj ...

Jag saknar pappa bara mer och mer för varje dag ... jag vet inte men på något konstigt vis så är det precis som att det är nu jag har börjat fattat allt ... har väl inte kunnat tagit till mig det tidigare på grund av allt som har hänt. Jag kan verkligen inte fatta att han är bort för alltid. Pappa kommer inte att vara med när jag tar min examen, han kommer inte att vara med när Lillan tar studenten och har bal, han kommer inte att få uppleva när barnbarns barnen kommer ... Men jag vet att han finns med oss, och kommer alltid att göra de.


Jag älskar mina underbara flickor, de är de finaste och vackraste som finns!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar