"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



lördag 26 november 2011

1:a advent


Idag har min underbara mamma, syster och svåger ägnat flera timmar till att hjälpa mig få ordning på allt. Så nu är allt uppmonterat, i morgon ska jag stuva om i garderoben å sen så är allt klart här hemma!

Nu har jag sorterat å delat alla julsaker och alla fotografier. Skönt att ha det gjort! Nu är det bara bilderna som finns på skivor som jag ska gå igenom och bränna, sen så ska vi ner till mäklaren för att få hjälp med deklarationen. Jag hoppas verkligen att vi kan beställa en tid för det så snart som möjligt! Sen så är vi äntligen klara med varandra! Det ska verkligen bli hur skönt som helst! Ju mindre vi har att göra med varandra desto bättre!

I morgon ska Lillan och jag på julskyltning. Jag brukar tycka att det är mysigt men jag vet inte riktigt hur det känns i år, ingen snö, dåligt med pengar å saknaden av dig gör sig åter igen påmind. Men det är bara att försöka göra det bästa av situationen för Lillans skull, har liksom inget annat val!

I morgon är det söndag och det är återigen dags för Lillan att åka :(( usch, veckorna som hon är hemma går så oerhört fort! Jag ska då passa på att handla lite julklappar, städa och kanske att jag orkar gå igenom några av cd-skivorna med bilderna ... men det är så oerhört jobbigt å tungt. Men jag känner att desto fortare jag blir klar med det ju bättre!!

Det som jag verkligen ska prioritera och sätta i allra första hand nästa vecka, är att Läsa, läsa och åter läsa. Jag ska försöka hinna i kapp ... jag hoppas verkligen att jag fixar det, vill inte behöva hoppa av skolan. Inte nu när jag har kommit så här pass långt ...

Till helgen väntas återigen roligheter. Då är det dags för en helkväll på dansgolvet, vilket jag ser framemot ...

I morgon är det första advent ... Tråkigt att det fortfarande inte är snö :((




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar