"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



måndag 14 november 2011

Livskris

Mitt liv har hastigt förändrats och jag ställer mig frågan hur kunde det bli så här ... å jag kan inte hitta ett enkelt svar ... men det sägs att det finns en mening med allt som händer och sker MEN vad är egentligen meningen med att allt har tagits ifrån mig? Det är så svårt och det gör så oerhört ont!!!!!!!!!!!

Det är nog dags för att göra en inre resa för att hitta svaret ... jag måste leta fram och försöka se fördelarna men jag det är så svårt. Och finns det egentligen några fördelar? Jag tror att detta är viktigt för att jag ska kunna gå vidare och börja på ett nytt kapitel ... Men det behövs kraft, ork, styrka och lust ... och vart hittar jag det???

Egentligen så har jag inget val ... det finns liksom bara två alternativ. Antingen att falla,vilket innebär att jag kommer att gräva ner mig och mitt liv kommer att "stanna av" eller att resa mig och gå vidare, vilket innebär att jag objektivt kommer att behöva analysera allt som har hänt och försöka se alla fördelar med det som har hänt ... Egentligen så har jag inget val men den stora frågan är, Är jag redo???

Ibland kanske man inte behöver eller känner sig redo MEN man får ändå helt enkelt ta tag i det, fast det är svårt och orken och kraften har svikit en för länge sen ... jag lever på reserven och den börjar tryta .... Det är dags att göra ett avgörande val ... eftersom min kropp börjar säga ifrån ....

Jag vill ju verkligen leva och jag vill leva här och nu!!! En inre resa ska göras och jag hoppas innerligt att jag orkar och klarar av det ... Det kommer att bli jobbigt men det är helt enkelt en risk som jag får ta ...

Jag vill må gott!!! Jag vill ha ett liv!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar