"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



fredag 2 mars 2012

Orkar inte ...

Faaan vad tungt det är nu!!! Jag vet inte riktigt varför alla dessa känslor väller upp inom mig, varför kommer allt över mig igen, till vilken nytta? Jag vill verkligen gå vidare men det verkar vara svårare än vad jag hade kunnat tro :(( Allt gör helt plötslig så dj... ONT! Jag har en stor klump i bröstet och gråten lurar bakom ögonlocken hela tiden, varför? Varför kan jag bara inte släppa taget, jag vet ju att det aldrig kommer att bli vi igen ... jag vet ju vad han känner ... men jag kan inte rå för det, jag älskar honom än ... mina känslor sitter så djupt och jag skulle kunna offra allt för att kunna vrida tillbaka tiden. Jag är fortfarande helt övertygad om att vi hade fixat detta om han bara hade velat ge oss en chans ...

På söndag åker Lillan med sin pappa till fjällen ... där vi var för precis ett år sen, där vi hade tänkt att gifta oss. Vi hade en underbar vecka och vi lovade varandra att vi skulle åka upp igen i år men i år blir det enbart de två som återvänder :(( Mitt hjärta blöder!!

Lillan är fortfarande inte helt frisk :(( febern har gett med sig och hon är inte lika snorig men hon har dragit på sig en elak hosta ... Jag hoppas verkligen att hon blir helt kry tills de åker! Därför ska vi inte åka slalom i helgen :(( får helt enkelt ställa in oss på att göra det nästa gång hon kommer hem :))

Det har även blivit dags att titta på gravsten ... som jag saknar pappa, jag kan helt enkelt inte fatta att han är borta. Jag önskar att jag hade fått varit med, kunnat varit med mer under den sista tiden, de sista månaderna. Jag vet att jag inte ska ha dåligt samvete för att jag inte fanns där, det var helt omöjligt då. Jag hade ju fokus på annat och jag var tvungen att lägga all min tid och kraft för att hinna bli "klar i tid". Det var så mycket som skulle fixas och donas mitt uppe i allt och samtidigt som känslorna och all min kraften var i botten ...

Jag är så trött på allt. Trött på att konstant planera allt in i minsta detalj. Trött på att jaga tid, trött på att konstant ha dåligt samvete, trött på att plugga, trött på att agendan är full .... Jag vill ha mer tid, jag vill njuta och leva, skratta och må gott. Jag vill ha mer tid för det roliga, mer tid för mina älskade flickor, mer tid till hushållsarbete, mer tid till familjen, mer tid för nöjen, mer tid till återhämtning ...

Jag längtar till sommaren, solen, värmen. Jag längtar efter sommarlov och semester. Jag längtar efter lata dagar!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar