"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 19 juli 2012

Känslorna svallar

Vilken dag det blev igår, känslorna svallade på högsta nivå ...

Dagen började med att Lillan och jag låg å myste i sängen och småpratade :)) Men vissa saker som hon antydde gjorde mig orolig men jag tänkte att det är säker bara jag som är en "orolig hönsmamma" så jag slog bort tankarna direkt ... Senare stod Lillan i duschen så ropade hon helt plötsligt - Mamma, jag tror nog att jag trivs bäst här hemma ... Det knyter sig i min mage, hur skulle det fungera, skulle han gå med på det, skulle han förstå eller skulle han tro att det är jag som har satt griller i huvudet på henne. Han skulle aldrig fatta att det beror helt och hållet på honom själv och att det faktiskt var precis det här som jag försökte varna honom för ... och att det är precis det här som hans nya lilla flicka ville ... Å jag är rädd för att "tredje världskriget börjar" och att Lillan mister sin pappa. Som jag har sagt tidigare, han är inte värd Lillan men Lillan är värd sin pappa ...

Det är inte undra på att hon inte trivs lika där som här, det verkar vara två helt olika världar. Den världen som hon möts av där, är totalt olik den värld som hon har växt upp i. Det kanske inte direkt är några konstiga regler MEN det är totalt nya och otroligt "annorlunda" än vad hon är van vid. Och sen så får hon hela tiden höra att hon är uppstudsig, att hon inte hör något, att hon förstör ... Det gör så ONT i mig :(( det känns som att jag ska gå sönder ...

Kärleken kom hit och åt middag med oss, mysigt <3 sen på kvällen var vi ut och åkte lite :)) Och när Lillan och jag var in på macken för att köpa glass kom lillans pappa in, en märklig känsla ... där stod vi tillsammans på mindre än en kvadratmeter och utanför satt våra nya ...  Och det märktes på honom att även han tyckte att det kändes konstigt. Det konstigaste är att jag inte känner honom längre, att vi har varit ett par och att vi har Lillan tillsammans känns så märkligt ... Jag skulle vilja krypa in i hans famn samtidigt som jag skulle vilja slå honom hört!! Allt är så dubbelt och det gör fortfarande så förbannat ONT

Kärleken stannade kvar en stund efter att Lillan hade somnat så att vi fick lite egentid :)) Allt känns bara så bra och rätt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar