"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 24 juli 2012

Småtungt & Ensamt

Det är nog precis nu som jag ska skrika stopp stopp stanna jag hinner inte med ... men jag vet inte om jag varken vill eller orkar ... är det överhuvudtaget någon idé? Eller ska jag helt enkelt njuta i nuet och det får blir som det blir ... Vi är ju som vi är, och båda är redan formade och klara, men passar vi ihop, kan vi komplettera varandra på ett bra sätt?  De är nog ingen idé att sitta och fundera  ... tror inte att jag kommer fram till något ändå ... Så länge han har sitt och jag har mitt så behöver vi inte kompromissa, han gör ju som han vill och jag gör som jag vill ... och vi sitter inte ihop!! Tack och lov för det!!

Det som är jobbigt just nu är att vi har barnen olika veckor, vilket innebär att vi inte har någon egentid tillsammans, om ingen av oss fixar barnpiga ... vilket inte alls är skoj eftersom att man endast träffar sina små varannan vecka ... och inte kan vi göra något med barnen tillsammans heller ... men men, det finns en mening med allt som sker - Undrar bara VAD det ÄR !!!

Men vad hittar man på, på semestern helt ensam? Jag har ingen singel vän att umgås med, ingen trädgård att vistas i, inget badväder (jag har varken bikini eller baddräkt heller för den delen), knappt någon bil, knappt några pengar, alla vänner tillbringar sin semester med familjen ... Det enda som jag kan komma på att göra är att ta bussen upp till mor eller be henne hämta mig men jag vet inte om jag har så lust, tanken är att vi ska röja lite i stugan och det känns inget vidare ... När jag är i stugan saknar jag pappa mer än någonsin ... Titta på tv, läsa böcker, städa, tvätta, plantera om blommor, röja i förrådet, motionera, sova, baka, sortera bland skolpappren, sortera alla papper, är ju förstås andra saker som jag skulle kunna göra ... Men inget av dessa saker tilltalar mig, jag vill hämta energi och göra något roligt, jag vill skratta, må gott, hämta energi, uppleva saker ... 

Varför blir jag så sötsugen och röksugen när jag blir uttråkad eller less ??? Precis som att det ska bli bättre av att äta eller röka ... tänk om jag kunde bli motionssugen istället !!! Undrar om det går att "programmera om mig" så att det skulle kunna bli så ?!?!

Har inga som helst planer för dagen, förutom att tvätta lite (läs mycket) och handla ...

Jag längtar efter Lillan, det är så tomt <3 Jag saknar pappa så att det gör ont, fattar inte riktigt att han är borta ... <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar