"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 17 januari 2012

Chans

Idag har jag varit på lavastens massage (med varma stenar) och jag kan bara säga ett ord, UNDERBART!! Är så otroligt avslappnad i hela kroppen!!! Passade även på att köpa räddningsdroppar, vilket ska vara bra för det mesta bland annat mot chock, stress, sömnproblem och för att få mer ork. Så nu hoppas jag på att det ska hjälpa mig på bästa sätt.

Med posten idag kom ett brev från läkaren, han har bokat in en ny tid för samtal och provsvar till mig på tisdag nästa vecka. Blir faktiskt lite smått orolig eftersom att det skulle dröja ung 1 1/2 vecka och för ett prov 2 till 3 veckor att få provsvaren. Så nu funderar jag på om det är något allvarligt eftersom att det har gått så fort, var ju till läkaren i fredags ... Snälla, håll alla tummar och tår för att det inte är nått allvarligt!!

Nu har även extrauppgifterna kommit och de ser inte allt för svårt ut men den var tyvärr ganska så stor :(( Kommer nog att behöva några heldagar för att lösa den ... men jag ska inte ta tag i den nu denna vecka ... orkar inte, måste vila!

Är så stolt över Lillan, som hon kämpar på!! Hon har i kväll läst läsläxan två gånger och hon är så duktig!! Tänk vad stor hon har blivit, så klok! På ett vis så skrämmer det mig, jag vill inte att hon ska behöva berövas på sin barndom, barn behöver mognas i en lugn takt å här går det undan med en rasande fart. Vet inte hur jag ska kunna stoppa det? Vet inte ens om det är rätt att stoppa det?

Idag har jag tagit reda på lite kring samarbetsavtal och det låter faktiskt som att det är riktigt bra. Jag har även kollat upp med Lillans chans att kunna få gå och prata med någon och även det låter väldigt bra :)) Nu är det bara att vänta på rätta tillfälle och beställa tider och sen informera x:et om det, vilket inte kommer att bli helt lätt! Men jag gör detta enbart för Lillans skull, och om jag kunde hitta något annat sätt för att han och jag skulle kunna prata och samarbeta kring henne så skulle jag givit vis hellre göra så. På fredag ska jag följa Lillan till skolan för att hon ska få vaccination och jag ska då prata med skolsköterskan och fröken. Usch och fy för att han och jag inte ska kunna fixa det här ändå! Men det var som "min" läkare sa, du ska ta all hjälp som du kan få både för hennes och din skull. Föräldrar måste kunna prata och samarbeta med varandra för barnet skull. Å han har ju så rätt!!

I morgon ska jag prova på något helt nytt, Bergsmeditation. Vilket jag ser med spänning fram emot att få se vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar