"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 1 januari 2012

Grrrrrrr

Jag blir så fruktansvärt ledsen, förtvivlad, frustrerad och arg. Vem är du egentligen? Hur har du samvete? Hur kan du sitta och ljuga och få det att låta som om att jag är galen och skriker, jag får ju knappt en syl i vädret ...

Vi kommer aldrig att kunna samarbeta, jag förstår nu fullt och fast ditt x, du är bara för mycket, du är sjuk i huvudet!!FAN FAN FAN att du är Lillans pappa!! Usch och fy!!

Så här är det:
- Jag var i väg och klippte Lillan hos frissan (hon brukar klippa sig hos din svägerska då det endast är topparna)du blev jätte arg och skrek att så dyra (340Kr)inköp skulle vi diskutera och komma överens om innan. Okej sa jag, eftersom att det fanns en poäng i det, vi ska ju dela på kostnaden. Efter det har jag hela tiden haft en dialog med dig innan jag har köpt något.
- Efter detta var du iväg och köpte nya slalompjäxor och hjälm (900kr) till henne, utan att vi ens har provat förra säsongens prylar och utan att du pratade med mig. Sen kom du och skulle ha pengar ... jag ville inte betala eftersom att jag verkligen tycker att man kolla fjolårets prylar först och eftersom att du inte hade pratat med mig innan. Detta hade ju kunnat varit perfekta julklappar.

Idag när jag hämtade henne, talade du om att du hade köpt en planka, slalomglasögon och ett årskort, vilket jag inte alls visste att du hade köpt (även de hade varit perfekta julklappa) Att jag minsann skulle betala om hon skulle ta med det, lika så gällde pjäxorna och hjälmen. Vilket jag vägrar, vi har inte diskuterat detta å dessutom är säsongskortet ett familjekort (dvs "er familj", egentligen får ni inte ha ett sånt då kravet är att alla står skriven på samma adress, vilket ingen av er gör ... blir faktiskt lite smått sugen att "skvallra" på er), varför skulle jag vara med och betala på det????????

När vi kom hem provade jag fjolårets hjälm, glasögon och pjäxor och det passar perfekt:)) Men nu passar ju inte pjäxorna i bindningen eftersom att du har ställt om de ... Jag anade att de skulle passa eftersom att skridskorna passar och det är samma storlek, de köptes ungefär samtidigt, strax efter jul i fjol ...

Jag ringde och då tycker du att vi ska ställa om de varje gång eftersom att hon inte får ta DINA grejor till mig (det verkar inte vara hennes). Du vill inte köpa och att det sen ska bli kvar här, du har hittills inte köpt något som har blivit kvar här men däremot har det varit tvärtom ...

Eftersom att hennes skidor och stavar köptes av pengar från ett konto som jag har sparat på så får de bli kvar här och du får köpa nytt, tyvärr! Men eftersom att jag inte kan ställa om bindningen å hon inte kan ha samma pjäxor så måste det bli så! Det finns liksom inget annat val ... Jag ska i morgon beställa tid för att få de ställa efter hennes pjäxor som hon har här och sen blir utrustningen kvar här hemma, stackars Lillan ... fattar du inte att det är hon som kommer i kläm ... Hur tänker du egentligen eller du tänker väl inte alls!

Sen så har du mage att säga att mina slalomskidor köptes för huspengarna, de köptes för julklappspengar som jag fick av min mamma och pappa och det vet du. Du bara ljuger för att det ska låta bra inför henne, allt går i repris ... Jag är så korkad som ringer dig, det är bättre med sms eller att jag ringer på dagtid då du jobbar, då kan du faktiskt vara trevlig och vi kan prata ... det finns ju ingen som sitter och lyssnar som du kan samla poäng hos ...

Ni hade firat nyår uppe i stugan med fyrverkeri, så typiskt dig! Jag som ville åka dit i fjol men det sa du bestämt nej till, lika så med raketerna. Varför gör du allt med henne som jag har velat och önskat? Jag skulle kunna förutspå vad du kommer att göra med henne framöver men jag skiter i det, jag fattar bara inte varför?? De finns de som tror att de vet varför men jag vet inte ... Hur orkar du??? Varför släpper du inte taget?

Varför vill du överhuvudtaget till pappas grav? Har du dåligt samvete för något? Eller är det enbart för att såra och försöka krossa mig?

Jag vill att vi får hjälp med att kunna samarbeta runt Lillan men då säger du att ingen kan tvinga oss att kunna samarbeta. Vad är det för dj... inställning när man har barn ihop??? Det bevisar mycket om vem du är tycker jag!!

Du säger att anledningen till att jag och mitt x har kunnat samarbetat är pga att han enbart har tigit och hållit med, att han är en mes och toffel ... undrar vad han skulle säga om jag berättade ... Han och jag som har vridit och vänt, bråkat, diskuterat om så otroligt mycket .. piercing, tatueringar, mobiler, tider, kläder, kompisar, killar ... ja allt som vi föräldrar bör diskutera med varandra. Vi har ändå hela tiden respekterat varandra och betet oss emot varandra ... Jag tror att om jag skulle berätta för honom skulle han bli så förbannade och söka upp dig ...

DU ÄR INGET ANNAT ÄN EN FEG LITEN LORT SOM LJUGER OCH BEDRAR!!!! "Liten på jorden men stor i orden" eller " Mycket snack och liten verkstad" ...de fick jag höra av folk när vi träffades men jag kunde för allt i livet inte tro att ett enda ord stämde ... varför tog ingen tag i mig och varnade mig på allvar?????? Då hade jag sluppit uppleva detta!! Men mening var att Lillan skulle födas ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar