"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 3 januari 2012

Funderar

I går kväll "dog" min dator ... jag trodde ärligt talat att hjärtat skulle stanna. Jag behöver den ju varje dag och har inte ekonomi för att lämna in den på reparation eller köpa en ny. Som tur var har jag världens bästa x :)) eller rättare sagt xx, som lovade komma hit idag och kolla om han kunde fixa den, vilket han kunde!!! :)) Snacka om tur! Där sparade jag in en rejäl slant ...

Lillans hon funderar och funderar, stackars liten! Hon kommer i kläm för att vi inte kan samarbeta ... jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till??? Ska jag beställa en tid för samtal eller kommer det inte att bli något bättre? Blir det sämre? Det enda jag vill är att det ska fungera runt henne, att hon ska må och ha det bra!! Sen så är det ju det här med att bo varannan vecka, vilket hon inte vill och ska jag vara ärlig så tror jag inte heller att det är så bra för ett barn. De måste känna sig rotlös, att hela tiden få ställa om sig och dessutom inte ens få ta med sig saker/kläder som de vill. Jag tycker att det är hennes saker/kläder och det måste ju kunna följa henne??

Idag var vi ut på en liten promenad och det var hur skönt som helst. I morgon ska jag få hjälp med att ställa om bindningen på Lillans skidor. Jag längtar tills vi kan åka slalom. Som det är just nu så är det endast isigt i backarna och då är det inte roligt att åka, jag hoppas verkligen att det kommer mer snö!

Studierna går sisådär, har svårt för att koncentrera mig när Lillan är hemma men jag har i varje fall hunnit läsa lite och sen så har vi kommit igång med grupparbetet. Jag funderar på vart jag ska söka min praktikplats. Arbetsmiljöfrågor tycker jag är intressant, främst förebyggande ... Jag funderar även på vilka valbara kurser som jag ska söka, vilket ska sökas före mitten av april ...

Den här veckan tänkte jag att vi skulle hinna med åtminstone ett besök till skidbacken, skridskoplan, badhuset och bowlinghallen ... men som det ser ut nu vet jag inte riktigt om vi kommer att hinna något av det, tyvärr :((

I morgon ska jag lämna in Lillans dator på lagning, det är något fel på själva laddningen av batteriet. Har man en bärbar dator är det ju så tråkigt att hela tiden behöva sitta med sladden i och sen så är den ganska så ny så jag hoppas verkligen att det går på garantin!

Till helgen är det bandy som gäller och även kanske om jag har tur så blir det lite festligheter på kvällen ... Förresten så blir Lillan hemma en hel dag extra, vilket är underbart ... Alltid skoj att ha något att se framemot :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar