"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



måndag 30 januari 2012

Energi

Idag har jag haft en härlig dag :)) jag hoppas verkligen att allt håller på att vända nu! Min hälsa är på väg tillbaka och jag känner att energin kommer smygande ... nu börjar jag bli redo för att sätta ett datum för att sluta röka, men när?

Hämtade Lillan i går och det är så skönt att ha henne hemma igen :)) åter igen så fungerade avlämningen och ingen är gladare än jag. Men tyvärr så har det inte fungerat med skötseln av Lillans tänder denna vecka heller. Så nu tänker jag inte ta det någon mer gång, det får helt enkelt bli så att vi går tillsammans med henne till tandläkaren å passar inte tiden så får vi helt enkelt byta den. Jag ska se till att hon drar båda tänderna innan hon åker på söndag, det finns liksom inget annat. Tandköttet är rött, blått, det varas rejält och det luktar pyton :((

Jag ska göra precis så som läkaren sa, ta hjälp!! Slösa inte mer energi ...

Därför så tänker inte jag lägga mer energi på att få honom att förstå vikten av att hjälpa henne med tänderna. Samma sak blir det med läxorna, lillan ligger redan efter i matten ... så det blir så att vi båda får gå på utvecklingssamtal tillsammans. Egentligen så vill jag inte att vi ska behöva göra detta tillsammans, det gör fortfarande så otroligt ont att behöva träffa honom men jag orkar inte lägga mer energi på detta.

Jag tänker avvakta med att boka tid på soc eftersom att det känns som att samarbetet börjar fungera bättre ... Lillan vill inte gå till en kurator så därför ska jag avvakta med det några veckor till, måste kännas bra för henne!

Studierna går sakta med säkert framåt. Förra momentets gruppuppgiften och extrauppgiften för seminariefrånvaron är godkända :)) och sammanfattningen är skriven och klar, nu är det enbart tentan kvar. I morgon ska jag börja med detta moment, egentligen är det två veckor sen den startade men jag har bra inte orkat. Men det ska nog inte behöva vara några problem, hoppas jag i varje fall. Jag har sökt praktikplat och jag hoppas innerligt som jag hoppas att jag får. Om jag inte får den vet jag verkligen inte vart jag ska söka :(( men det får jag ta tag i då i såna fall.

Jag har börjar arbeta igen. Verkligen kul att komma tillbaka och träffa alla. Det kommer att bli otroligt skönt att få mer pengar i plånboken och planerar jag det hela så ska det inte bli några större beskymer med att få ihop tiden heller, det måste ju fungera helt enkelt.

Jag har nu bokat in lite roligheter i agendan. Två kurser, bergsmeditation och buggkurs :)) En kryssning till Åland och en information om en studiecirkel som ska börja ...

I morgon funderar vi på att bowla, hoppas att det finns någon bana ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar