"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 19 januari 2012

En dröm

Härom natten hade jag en mycket märklig dröm. Det är faktiskt sällan som jag drömmer nu för tiden. Men den här drömmen var så tydlig och jag kände så mycket. Den här natten sov jag dessutom väldigt djup och jag sov hela natten.

"Lillans pappa kom och hämtade henne och jag sa till honom att jag ber om ursäkt för att jag har varit ett psykfall i 8 år och att jag har förstört 8 år av hans liv. Jag bad om en kram, vilket jag fick och han luktade så där otroligt underbart gott. Sen sa jag att jag har förlåtit honom. Han tittade frågande på mig men stora stirrande ögon samtidigt som han berättade att han visste att jag var sjuk och undrade därför om jag skulle dö?

- Nej, så sjuk är jag inte svarade jag.

- Ska du ta livet av dig? frågade han

- Nej, svarade jag.

Sen så tittade jag på Lillan och sa till henne att vi ses snart. När de åkte iväg visste jag att jag inte skulle se honom mer, att vi var klar med varandra men att Lillan hela tiden skulle komma tillbaka till mig.

Sen fortsatte drömmen med att jag var i ett krig med olika människor i små trupper, det var ute bland gamla bodar och små förråd. Jag blev skjuten med de missade och sen så var det någon som gick på mig men jag lossades att jag var död, eftersom att jag visste att det var enda chansen att jag skulle överleva. Lillan låg en bit längre bort, hon blev inte skjuten. Men när jag tittade mot henne såg jag att det bara var hennes kläder som låg kvar så jag gick runt för att leta henne, men jag visste hela tiden att det inte var någon fara med henne. Så jag var inte orolig jag bara undrade vart hon var.

Sen dyker han upp igen och vill kyssas, så vi börjar kysser varandra. Det känns som att det är en vass förskärare som sticks in i munnen. De skär i min tunga och jag kommer på att här inne har även ”flickan” vispa runt med sin tunga och jag känner då att jag inte vill vara där inne längre så jag slutar att kyssa med honom. Han vill då att vi ska vara ömma med varandra med kropparna denna gång och så tryckte han sin kropp emot min men då förklarar jag för honom att det är över mellan oss och att jag inte vill mer".

Vilken märklig dröm, Hur ska jag tolka den? Betyder det här att det är dags att jag ska gå vidare eller att jag redan har gått vidare. Eller var det de jag gjorde den natten, släppte allt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar