"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



måndag 16 januari 2012

Känslor

Fortsätter att vila å faktiskt så har det börjat gett med sig, de kroppsliga besvären :)) Väntar med spänning på provsvaren, hoppas innerligt att det inte är något större fel! Läkaren gav mig så mycket bra tips och råd. Jag vet nu att man ska ta all hjälp man kan få!!!

Idag avslutades termin 3 :)) vilket innebär att jag har gjort halva tiden av min utbildning!! Men eftersom att jag inte var upp på seminariet idag så ligger jag nu efter med hästlängder :(( Fick svar av läraren att det blir extra uppgifter, hade hoppats på ett nytt datum för seminarier. Hoppas innerligt att det inte blir så många och svåra. Håller även både tummar och tår för att vårt grupparbete blir godkänt. Annars blir det mycket att ta igen ... Försöker att inte känna mig stressad över att jag inte kunde skriva tentan, nu gäller det att lägga upp det på bästa sätt så att det inte blir allt för mycket ...

I morgon startar termin 4 med ett nytt moment, vilket innebär att jag även missar dessa föreläsningar :(( Men den här veckan ska jag unna mig, för hälsans skull att lägga böckerna på hyllan. Det enda jag ska göra i skolväg är att försöka fixa en praktikplats, skriva ut lite papper, läsa igenom studiehandledningen, planera upplägget och fylla i viktiga datum i agendan ... orkar inte mer!

I morgon ska jag iväg på Lavastens massage, vilket ska bli spännande. Har hört att det ska vara väldigt avslappnande, skönt och framför allt effektivt! Dyrt men jag tror att det är väl investerande pengar.

Lillan kom hem i kväll :)) så skönt att ha henne hemma!! Men jag blir så ledsen, besviken, bekymrad och frustrerad. Hon ser ofräsch ut, luktar illa och ser inte alls glad ut. Stackars liten!! Det gör så oerhört ont i mig!! Hon har två jättelösa tänder, tandköttet är illrött och det är massvis av var runtomkring tänderna :(( Vad gör man?? Hon säger att hon får sköta tänderna själv hos pappa, vilket jag bara kan konstatera då jag tittat i munnen på henne ... ingen vacker syn. Så den här veckan ska vi tampas med tänderna och peppa henne till att våga ta vaccination på fredag, vilket kommer att bli en tuff utmaning!!

Bara jag mår bättre ska jag kontakta skolan, soc och en kurator! Egentligen så varken vill jag eller har speciellt stor lust. Jag tror att vi skulle kunna fixa detta tillsammans, bara vi pratade med varandra! Men det kan vi ju inte. Jag har försökt att prata med honom men det går inte. Har även försökt med sms men han svarar inte på dem heller, så vad ska jag göra? Måste se till att få ordning runt Lillan för hennes skull! Men eftersom att det inte fungerar mellan oss så måste jag ju ta hjälp av andra, hur ska jag annars göra? Jag fattar inte varför det inte ska kunna fungera? Men det var som en s.k. vän till honom sa till mig att han vill straffa mig, men varför? Jo, han har så dåligt samvete och han har fortfarande känslor kvar... Kan det verkligen vara så? Men det skulle ju i och för sig förklara varför han är så aggressiv ...

Lillan hamnar i kläm och därför vill jag att hon ska prata med någon utomstående, någon professionell. Någon som kan få veta hur hon egentligen mår så att hon får släppa på trycket! De har ju tystnadsplikt samtidigt som de har anmälnings skyldighet. Så om de får reda på något som de anser att hon mår dåligt av måste de signalera till oss föräldrar och även soc. Skulle det visa sig att det är något som gör att hon inte mår bra nu tex hur hon bor, hennes saker, hur hon blir behandlad mm får de helt enkelt hjälpa oss att lösa det! Jag gör allt för att hon ska få må bra, det är det enda som betyder något!

Det är så otroligt synd att vi inte kan lösa det här själva, det skulle kunna vara så smidigt bara vi pratade med varandra! Bara vi båda kunde sätta henne i första hand ...

Jag är så tacksam och glad för att jag har Storan som kan rycka in å hjälpa till nu när jag inte är kry. Hon har städat undan julen, städat hela lägenheten, handlat och servat mig med mat. Vad skulle jag ha gjort utan henne?? Jag hoppas innerligt att jag kan "betala tillbaka" allt en dag :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar