"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 27 mars 2011

Äntligen klappat och klart :))

Jag har bestämt att:
- Varje dag skriva en "dagbok" här i bloggen ang. min "viktminsknings process"
- Fortsätta med min sunda frukost
- Varje dag äta två mellanmål bestående av en frukt, grönsak eller smörgås
- Äta riktig lagad lunch & middag varje dag!
- Dricka minst 1 1/2 liter vatten varje dag!
- Äta lite mer grönsaker varje dag
- Försöka hålla kaffekonsumtionen nere
- Endast godis på helgen (ej söndag)
- Fortsätta med Yogan 1 gånger varje vecka
- Gå minst 2 500 steg varje dag (öka detta krav efter första delmålet)
- Försöka hämta Lillan varje Fredag senast kl 15.00
- Se till att få mellan 6 - 8 timmar sömn varje natt
- Prioritera vilka möten, utbildningar, föreläsningar o.s.v. som är nödvändiga att gå på d.v.s. våga/orka säga nej om jag upplever att tiden inte räcker till
- Minst 1 gång varje vecka göra något "roligt", något som ger mig energi t.ex. åka slalom, längd, bio, stan, hälsa på någon, fiska, bowla mm
- Till hösten ska jag motsträva min inaktiv t.ex. genom att simma, träna mm

Jag har bestämt mig för att det första delmålet blir ögonbryns plockning och färgning av ögonbrynen och fransarna OCH fotvård :)) De övriga delmålen och målet kommer jag att skriva om längre fram.

Idag har jag börjat lite smått med "processen" b.la. så har jag ätit bra mat, druckit mycket vatten och hör och häpnat - jag har gått 5 242 steg totalt :))Det som är mindre bra är att jag har inte ätit något mellanmål och sen så "smoskade" jag i mig godisresterna ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar