"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



måndag 28 mars 2011

Motvind i steglet

Jag blir så frustrerad och ledsen :(( varför kan jag aldrig ha medvind i seglet? Vad har jag gjort som förtjänar detta och varför blir det så här? Allt blir bara fel och tar så mycket mer tid och energi av mig, än vad det egentligen ska behöva!

Idag är det första dagen på resten av mitt liv och jag började med min viktminsknings process idag! :)) Hur tror ni att det gick? Ja, mycket riktigt så är det flera bita som inte har fallit på plats idag :(( vilket jag ser som ett stort nederlag eftersom att det inte blir 100:a första dagen! Hur ska det då bli framöver? Det här kommer inte att bli lätt, men det har jag i och för sig aldrig trott heller men liiiiite medvind kan jag väl ändå få ha???

Jag har inte på långa vägar kommit upp i dagens minimum steg (2500) och jag har inte varit ute idag och fått den dagliga dosen av frisk luft. Jag har inte heller ätit något mellanmål. Men jag har ätit tre bra och nyttiga måltider, druckit vatten och varit på yoga :))

Men jag måste erkänna att dagens "misslyckande" har varit till stor del på grund av dålig planering och framförhållning, lika mycket som motvind och otur! Men det är så svårt att planera, organisera och att ha framförhållning så jag har så "ont om tid och ork" och eftersom att resterande familjemedlemmar är "allergisk" mot detta och tycker nästan att det är löjligt :((

Själv så tycker jag att det enbart finns fördelar med att planera, organisera och att ha framförhållning! Man spar både tid, energi och pengar med för den delen, det blir bättre kvalité på tillvaron. Till exempel man hinner med att få den "perfekta" stugan under sommarsemestern eftersom att man var ute i tid och bokade. Om man skriver matsedel och månadshandlar, så blir det betydligt billigare och nyttigare och man spar massvis med tid och även ork e.t.c.

Jag hoppas verkligen att morgondagen blir lättare! Fick förresten ett glädjande besked idag, yogan kommer att köra två gånger i veckan under junimånad :)) Och det blir mixtrade pass, jag har bestämt mig för att boka en plats måste bara försöka göra några byten på jobbet innan. Om ingen vill byta kommer jag att missa fyra pass (av totalt tio) och då är det nästan ingen idé att anmäla sig, det blir för kostsamt.

I morgon bär det av till Sundsvall på föreläsning och sen vidare till Östersund i två dagar :)) som vanligt känns det bara bra att komma i väg, så kul, spännande och inspirerande. Men det är ett tufft moment som väntar, vetenskapsteori och metod B, så det gäller att hänga med från början och att ha huvudet på skaft! Men jag SKA klara den!!

Om det blir lite tid över tänkte jag passa på att kolla på några snygga vårskor. Jag skulle vilja ha ett par snygga kängor med dragkedja och en liten klack, sen så skulle jag även vilja ha ett par tuffare promenadskor. Jag känner att jag kan "unna" mig det eftersom att jag har köpt ett par byxor på rea (180:-) och någon jacka behövde jag aldrig köpa eftersom att jag hittade två i "garderoben" :))

Jag har även kommit fram till att min "viktminsknings process" ska vara i mål maj 2013. Om allt går som planerat tar jag min examen :)) Jag tänker jag att det skulle vara både roligt och bra om jag är i mål så. Jag kommer ändå att arbeta med hälsa i någon form och det skulle inte kännas "skoj" och "rätt" att göra det om jag är överviktig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar