"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 15 mars 2011

Jag funderar ...

Jag går och funderar på mitt sätt att leva och på hur jag mår! Hur svårt kan det egentligen va, att börja leva sunt och hälsosamt? Spontant så tycker man ju att det ska väl inte vara så svårt och krångligt. MEN det är precis vad det är! Eller? Ja, det måste väl vara därför som jag inte ändrar mitt sätt att leva, vad ska det annars vara? Viljan och lusten finns eller i varje fall finns viljan och lusten att leva sunt och hälsosamt men det är så svårt att ställa om sig och lära in nya vanor och "spel regler".

Hur gör man för att lära om sig? Jag vet alla faror och nackdelar med övervikt, jag vet hur farligt det är med inaktivitet och stress. Jag vill verkligen må gott och jag vill leva ett långt, friskt och rikt liv.

Men å andra sidan så tänker jag efter å är jag i varje fall en bit på väg. Jag röker inte längre, vilket jag är så himla glad för :)) jag har även lärt mig att äta frukost varje morgon och dessutom en väldigt sund och bra frukost! Jag har börjat studera för att slippa stressen och vantrivsel på jobbet... så kanske att jag egentligen skulle kunna säga att jag har kommit en bra bit på väg, kanske rent av halva vägen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar