"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 29 mars 2011

Dag 2 blev bättre

Idag har jag varit riktigt riktigt duktig! Tre måltider och ett mellanmål och hela 4 985 steg :)) jag har varit godis och sötsugen, suttit bredvid dem som har "smoskatt" och ätit men ändå stått tillbaka, det ni, jag är så stolt och nöjd!! Mindre bra har varit att jag har druckit lite vatten, max 1 liter.

Jag har bestämt mig för att ha en inre dialog med mig själv flera gånger varje dag. Till exempel om jag blir sugen på något onödigt - om jag verkligen vill äta det, om jag verkligen behöver det och även påminna mig själv om vad konsekvenserna blir. Jag ska ge mig själv feedback och beröm flera gånger varje dag. Det låter kanske mycket konstigt och kanske även lite löjligt men jag tror verkligen att detta är nyckeln till framgång, mitt verktyg!!!

Idag har det varit en rolig och intressant men jobbig dag. I morgon är det föreläsningar och på kvällen ska vi i klassen gå ut och äta tillsammans, vilket verkligen ska bli riktigt roligt!! Då ska jag unna mig en öl eller två :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar