"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



fredag 11 mars 2011

Positiv

Jag känner mig så positiv samtidigt som jag kan se de negativa. En annorlunda och konstig känsla må jag säga och framför allt en ny känsla för mig! De är inte så att det inte finns eller händer negativa saker runtomkring mig, tvärtom. De finns i massor och jag undrar när de ska upphöra, när tar de slut d.v.s. alla motgångar ... Det blev tyvärr ingen yoga denna vecka heller men jag är glad att jag ändå tog beslutet att "hoppa" yogan så att jag hann i kapp med läsningen och packning o.s.v.

Det har varit två helt underbara dagar i Sundsvall och jag blir bara mer och mer övertygad om att jag har valt helt rätt! En enormt underbar känsla!Och vilka härliga människor jag har träffat, så goa, snälla, trevliga, helt fantastiska personligheter! Sen var det extra roligt eftersom att allt flöt bara på, jag hann t.o.m. hem med ett tidigare tåg :)) jag var hemma 2 1/2 timme tidigare än vanligt.

Jag har tagit mig rätten att ha sportlov i några dagar tillsammans med lillan. Hälsa på mina föräldrar, besöka ett ganska så nyöppnat kafé som min vän har öppnat, slalomåkning och även lite shopping var inplanerad i agendan Å vad händer? Jo, stackars lilla sessan får magsjuka, vilket var och varannan har runt omkring oss, just nu. Det positiva i det hela är att det var en mildare form av magsjuka som lillan råkade ut för ...

Solen skiner idag och det ger mig onekligen vårkänslor, hur härligt som helst!! Jag vill städa, putsa fönster, byta gardiner och fräscha upp mig. Det som är så tråkigt är ju att all "skit" man ser gör en deppig! Upptäcker även att det är dags för en tid hos frissa, fotvården, nagelfixaren, ögonfixaren och vaxaren! Suck, vilket upplyser mig ytterligare om att jag för tillfället har en usel ekonomi :(( men det ska bli betydligt bättre nu, eftersom att jag har börjat jobba. Sen så är det ju också så att det är endast frissan som jag ska beställa tid hos, resten fixar jag galant själv!

Jag vill åka tillbaka till fjälls, jag vill träffa min underbara dotter och jag vill åka i björnens härliga backar, jag vill, jag måste ... men först blir det en vända till Uppsala och studenternas för att heja fram vårt toppen lag till SM-guld!! Har även lovat lillan en tur till Sundsvall och äventyrsbadet men det kanske är smartare och billigare att ta allt de på en och samma gång ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar