"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 17 mars 2011

Bestämt mig

Nu har jag bestämt mig så nu har jag ett mål! Det är hela 34kg som jag ska gå ner i vikt! Javisst låter det väldigt mycket, vilket det också är! Men som sagt ingenting är omöjligt!
Har jag kunnat dragit på mig alla dessa kilon och burit omkring på dem så bör det inte vara så himla svårt att bli av med dem heller. Det enda som det verkligen handlar om är helt enkelt min inställning och min vilja!
För att göra det lite enklare, roligare och tydligare så har jag satt upp olika delmål d.v.s. nu först börjar jag med de första 4kg och sen nästa 5kg och sen nästa 5kg o.s.v. Med andra ord ett steg i taget. Jag har även börjat klura på vad jag ska belöna mig med vid varje delmål och vid målet!?!? Det ska inte vara mat eller kläder och det måste vara något personligen.
Det blir totalt 6st delmål + målet som självklart ska vara något stort och något som jag verkligen vill sträva efter. Delmålen måste i varje fall bli mer och mer attraktiva för att på bästa sätt kunna sporra mig, för att det ska kunna ge bästa effekt!
Funderar på nagelförlängning, massage, fotvård, vaxning,ögonbryns färgning och plockning, permanent hårborttagning, färg och form analys ...
Jag har även funderat på hur ofta jag ska väga mig, om jag ska börja mäta mig och om jag ska tala om för andra om mina planer och även våga erkänna min vikt för andra ... men som sagt det tåls att funderas på ett tag till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar