"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 20 mars 2011

Ett steg i taget

Jag ska som jag skrev i ett tidigare inlägg, förändra mitt leverne och mående, till det bättre! Och nu är jag på G!! Och det ska jag göra med ett steg i taget d.v.s. skynda långsamt så att allt blir RÄTT!

Jag vill börja med att sälja huset! Inte för att jag inte trivs med huset, för det gör jag verkligen! Men jag trivs inte I huset eller rättare sagt att det inte blir klart någon gång:)) Jag vill ha det praktiskt, snyggt och jag vill ha "var sak på sin plats". Jag vill helt enkelt ha det trivsamt och fint runt omkring mig OCH jag trivs INTE i röran som det jämt och ständigt är här hemma! Min själ blir helt enkelt orolig och stressad av det!!! Och eftersom att jag inte kan påverkar denna situation mer så "ger jag upp" :(( inte likt mig men jag finner ingen annan lösning, TYVÄRR! Det måste finnas ett annat boende, en mysig lägenhet eller kanske ett hus. Det är jättetråkigt att hyra eftersom att man inte får göra som man vill, med det får jag inte i dags läget heller och för den delen så kan jag det inte heller p.g.a. ekonomi och kunnande, tråkigt men sant! Det som kommer att bli jobbigaste och tråkigaste är att inte ha en tomt att vara ute på men man vänjer sig kanske? Ett färdigt hus vore perfekt!!:))

Men jag ska erkänna att det egentligen går mig emot, jag ÄLSKAR nämligen vårt hus! Och vi kommer aldrig att hitta ett liknande! Köket, tvättstugan och allrummet är favoritrummen, dessa har vi helt och hållet skapat själva eller rättare sagt min sambo!:)) Sen så har vi väldigt högt i tak, en stor tomt och ett centralt läge med andra ord perfekt förutom att vi aldrig blir klara!:(( Egentligen så är det "bara" hallen, två sovrum, den lilla toaletten, uthuset och trädgården kvar att fixa. Men tydligen så kan man eller i varje fall inte jag få allt här i livet! Men jag SKA i varje fall kämpa för att skapa den bästa tänkbara livskvalité för mig och även mina älskade döttrar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar