"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



lördag 26 mars 2011

Då var det gjort

Då är äntligen denna tenta gjord och ingen är lyckligare än jag :)) Nu kan jag endast vänta och se hur det gick! Men jag kunde i varje fall svara på alla frågor. Sen återstår det att se om jag har fått med rätt saker och om det räcker. Jag håller i varje fall tummarna för att det blir ett E (godkänt)!!!

Nu har jag i varje fall bokat boende, tågbiljett och köpt böckerna inför nästa moment som börjar till veckan. Det är momentet och nästa känns inte alls skoj, vetenskap och juridik :(( tungt! Men det är bara att bita ihop och hålla en jämn takt så ska det nog gå bra!

Nu ska här göras lite nyttighets saker, lillan behöver klippas, köpa ett par överdragsbyxor och allvädersstövlar och jag behöver ett par tight och en jacka:)) egentligen så vill jag inte köpa några nya kläder innan jag har gått ner i vikt men nu är det så att jag måste. Jag får helt enkelt köpa en jacka som jag kan ha under min "viktminsknings process".

Ang. min "viktminsknings process" så funderar jag fortfarande på några saker runt själva upplägget. Jag vet att det tar mycket dyrbar tid men jag vill verkligen att det ska bli bra och att det ska hålla i sig. Men hur det än blir så börjar jag på måndag :)).

Jag har även "lagt till" att jag ska sova rejält d.v.s. 6 - 8 timmar/natt. Jag tror även att jag ska "lägga till" att jag ska gå minst x antal steg varje dag t.ex. 3000,4000 eller 5000 steg varje dag. Jag vet att man bör gå 10 000 steg varje dag men det känns som att det blir ett för stort krav och jag tänker/säger jag minst antal steg så kan jag ju gå hur många fler steg jag vill :)) Vad jag ska belöna mig med vet jag fortfarande inte men det lutar åt ögonbryns plockning och färgning av ögonbryn och ögonfransar och fotvård, vid första delmålet.

Jag funderar även på om jag ska föra någon form av dokumentation (dagbok el. här på bloggen) om hur min viktminsknings process fungera. Och det är enbart för att puscha och motivera mig själv!

Nu är det vår och solen skiner och det är hur underbart som helst:)) Eller ... nja egentligen så är det ganska så jobbigt och frustrerande också, eftersom att ALLT syns! Smutsen kommer fram så tydligt och jag har varken kraft, ork, energi eller lust att städa ... det tar vi kanske nästa helg ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar