"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



onsdag 16 mars 2011

Funderat klart

Nu har jag funderat klart :) Jag tror att jag har kommit på lösningen på hur jag ska nå mitt mål. Hur jag ska gå tillväga utan att det blir för höga krav och bara för mycket och för tråkigt.

Jag har bestämt mig för att:

- Fortsätta med min sunda frukost
- Varje fm äta ett mellanmål bestående av en frukt
- Börja med riktig lagad lunch varje dag
- Försöka att varje em äta ett frukt/grönsak eller en smörgås
- Fortsätta med att äta middag varje dag
- Dricka minst 1 1/2 liter vatten varje dag!
- Försöka äta lite mer grönsaker varje dag
- Fortsätta med att försöka hålla kaffekonsumtionen nere
- Endast godis på helgen
- Fortsätta med Yogan 1 gånger varje vecka
- Två 20 minuters promenader varje vecka
- Hämta Lillan varje Fredag senast kl 15.00
- Endast gå på möten, utbildningar, föreläsningar o.s.v. om det känns "rätt och viktigt för mig". D.v.s. våga/orka säga nej om jag upplever att tiden inte finns och att det endast kommer att bli problem och stress för att " få ihop det"
- Minst 1 gång varje vecka göra något "roligt", något som ger mig energi t.ex. åka slalom, längd, bio, stan, hälsa på någon, fiska mm
- Börja fundera på vad jag ska börja göra för att inte vara så inaktiv t.ex. simma, träna

Detta känns som en bra början, framför allt så tror jag att det går att få in ganska så lätt, lätt att få det att kännas automatiskt, bara jag ger det en chans. Anledningen till att jag är övertygad om det är, eftersom att jag har levt så förut, innan allt "spårade ut".

Jag vet att detta inte räcker för att göra mig av med min övervikt MEN jag tror att det kommer att underlätta och att det kommer att hjälpa mig att bli av med de första 10 kg. Eftersom att jag totalt har mellan 30-40 kg övervikt så krävs det både tålamod, energi och mycket träning!!! Om jag "tar i" för mycket till en början ballar jag ur så lätt. Jag vill verkligen vara 10 kg lättare till hösten eller egentligen till sommaren men det inser jag att det kommer aldrig att funka, tyvärr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar