"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



lördag 5 mars 2011

Underbara dagar






















Vi har haft det så bra, hur mysigt som helst! Det gick jättebra att åka upp och när vi kom fram blev vi glatt överraskad, vilken stuga och vilken fin utsikt. Inget saknades allt fanns i stugan, till och med strykjärn! Vädret har varit strålande och vi har åkt skidor i 3 dagar. Snacka om att jag har chockat kroppen! Från att inte göra nästan någonting alls till detta! Men nu är jag igång och det känns så bra :)) nu gäller det bara att hålla i och motionera på!

Tyvärr så hann vi inte med någon tur på längdskidorna, istället var vi ner till en enormt vacker fors, Tännforsen. Vi hann även med en dag ut på byn och där shoppade vi verkligen loss bl.a. inhandlades smink för 800 kr!!!! Det blev, efter mycket velande och prövande, även en varsin hjälm. Jag kan intyga att det inte är någon lätt uppgift att hitta en hjälm som sitter bra, är snygg och dessutom till ett vettigt pris.

Det är så underbart skönt att bara få vara och ta det lugnt, utan några som helst krav och dessutom tillsammans med sina kära. Ja, det kan ju inte bli bättre. Tyvärr så avslutades inte vår semester på det bästa sättet, min stackars man råkade ut för en rejäl matförgiftning, det lär dröja innan han äter en pizza.

I morgon börjar jag att jobba igen och det är med blandade känslor, det ska bli skönt att få mer pengar att röra sig med men det kommer att blir tufft! Men jag ska prova i varje fall, så får vi se hur jag gör till hösten. Om det blir allt för tungt då söker jag tjänstledigt hela höstterminen och vårterminen MEN då måste jag jobba hela sommaren 2012 och det lär bli mindre kul. Men som sagt det återstår att se.

Till veckan åker jag upp till skolan i två dagar och det ska bli hur skoj som helst, det är evigheter sen sist. Föreläsningarna som ska hållas handlar bl.a. om smärta, HSL, SOL och sekretesslagen, så det kommer nog att bli intensiva men väldigt intressanta dagar. Det är alltid roligt att träffa mina kurskamrater, de är lika spännande varje gång och eftersom att vi är så många upptäcker jag varje gång någon ”ny” som jag inte har hunnit pratat med tidigare. Jag längtar faktiskt! Men först så är det måndag och det innebär Yoga :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar