"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 22 mars 2011

Vad är meningen

Allt har sin mening, det är ödet! Jag försöker att tänka så men det är svårt att försöka se meningen med allt. Kanske att jag kan se meningen senare i framtiden, inte vet jag men svårt är det i varje fall!

Lilla sessan fick gå hem ifrån skolan igår morse, på grund av att hon hade ont i magen och mådde illa. Hon åt lite och sen så var allt bra men i natt fick hon kräkas men bara lite (inte alls som "vanlig" magsjuka), så hon fick naturligtvis vara hemma idag med. Vi har haft "magsjuka" eller rättare sagt "problem med magen" i omgångar och jag börjar allvarligt talat tröttna på dessa magproblem! Vill vara friska så att vi kan njuta av våren som är på väg :))

Jag har en tentamen på fredag, en s.k. salstenta och då gäller det att vara påläst! Jag vill så himla gärna klara den, egentligen är det inte bara det att jag vill, jag måste, annars kommer jag inte att klara resten av kursen och då är det kört! Man måste ha vissa poäng för att få fortsätta på nästa kurs. Jag vill verkligen fortsätta och fullfölja programmet. Men det känns som att någon inte vill att jag ska klara det här. Varje gång så blir det krångel, är det inte tåget som blir inställt så blir jag sjuk eller att något annat inträffar som gör att jag inte kan åka. Lika så när jag ska läsa, alltid är det något annat som kommer i vägen eller som upptar mina tankar! Allt blir så mycket svårare, krångligare och jobbigare!!

Eller det kanske helt enkelt inte är meningen, att jag ska gå denna utbildning, kanske att jag bör ge upp? Men vad ska jag göra i stället? Det känns inte som att det är helt okej att gå tillbaka till mitt nuvarande arbete, vet inte om jag klarar av att ha detta jobb så många år och det är många år kvar till pension. Undrar just vad som är meningen? Eftersom att jag har problem med min nacke så kan jag inte ta vilket jobb som helst och det är verkligen inte lätt att få ett arbete idag. Så det gäller att tänka till innan jag tar ett avgörande beslut!

Jag har i varje fall lovat mig själv en bättre livssituation och är det så här det ska vara att läsa, med massvis av hinder som gör att det känns omöjligt då hoppar jag av! Jag ska må bra!!! Och allt hänger ihop, både det fysiska, psykiska och det sociala. Det en ger det andra liksom.

Jag gav förslaget om att sälja huset till sambon, responsen som jag fick var inte positiv! Så här gäller det att få honom att förstå och förstå innebörden av det hela! Men hur ska jag få honom att förstå? Och vad är egentligen meningen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar