"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 15 februari 2011

Allla Hjärtans Dag



Igår var det Alla Hjärtans Dag och det är väl en mysig dag, eller? Fast det beror nog på om man har någon att fira den med eller inte. Jag som har både barn och man blir ju ihåg kommen :)) och det ÄR mysigt! Dock saknade jag rosorna i år, men choklad ÄR gott!

Häromdagen slog det mig, varför firar vi egentligen alla hjärtans dag - är det inte bättre att vi visar vår omtanke och kärlek till varandra när andan faller in istället? Anledningen till att jag började funderar på det, vara att min ekonomi sa bestämt ifrån att inhandla något som kostar pengar! Ja, min ekonomi är inte riktigt som den ska just nu dels p.g.a. att jag lever på studielån men det är faktiskt mest p.g.a. att min älskade dotter fyller år och även min man, som fyller år och jämt dessutom!! Jag lägger alltså hellre pengarna på deras födelsedagar i stället för på alla hjärtans dag.

Dum som jag är kom jag på nu, att jag harde kunnat lagat maten och tänt lite levande ljus tills de kom hem, men det fanns tyvärr inte i min värld igår. Jag vet att de skulle har uppskattat det ... men jag pluggade HELA dagen igår, från 8.15 - 23.00!! Hoppade till och med över Yogan :((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar