"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 6 februari 2011

Surt sa Räven ...


Har haft en riktigt bra vecka, spendera "mycket" tid med min underbara flickor! Egentligen är det inte många timmar, men det är betydligt fler än vanligtvis. Jag älskar att få tid med dem, speciellt båda två samtidigt!! De kallar jag kvalitetstid!!

Helgen däremot har inte varit speciellt bra, enbart tråkig! Hatar verkligen tråkiga helger!!! Fredagskvällen började med att skjutsa ner äldsta dotter till tåget, eftersom att det var dags för henne att bege sig tillbaka hem. Känns fortfarande konstigt att hon har blivit så stor att hon bor själv, hade gärna haft henne hemma några år till!!! Kvällen fortsatte med att sambon och yngsta dottern åkte till skidbacken och jag hem. Jag har inga skidor, varken längdskidor eller slalomskidor och inga pengar att köpa några för heller, surt! Lördagen var lika tråkig den med, även då passade de på att åka skidor, både längdskidor och slalom. Idag söndag är det otroligt härligt väder, solen skiner och det är +1.8 grader och här sitter jag, inne och dessutom ensam. Sambon och lillan passade på att åka till slalombacken idag igen!

Jag hade tänkt att studera (i brist på annat) men hittar ingen motivation! Har i stället räknat ut min årsinkomst så att jag kan ändra den till csn. Har jag tur får jag lite till att leva på varje månad. Idag har jag endast 7-8 000 och det räcker liksom inte långt och sparkontot börjar sina. Jag börjar jobba så smått i mars igen och det med blandade känslor, ska bli skönt att få lite mer pengar att röra sig med men jag längtar inte efter att få mindre tid till att bara vara och kunna njuta av livet! Usch, det känns inte speciellt kul just nu ... Surt sa Räven!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar