"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



lördag 12 februari 2011

HönsMamma

Hjälp!! Jag är för mycket hönsmamma, vad gör jag åt det??? Lillan ska ha friluftsdag (hennes först) och fröknarna har sagt att barnen själva får bestämma vad de vill göra (alla vet att de fröknarna säger är LAG!!) men det fattar väl jag med, att de fröknarna menade, var att DE inte skulle bestämma vad barnen skulle välja!! Utan det fick barnen själva göra. Det finns alltså en massa olika alternativ att välja bland, slalom, snowboard, längdskidor, skridskor, pulkåkning och pimpling. Lillan SKA åka slalom men jag lugnade mig med att det endast var de äldre barnen som kunde välja detta alternativ, men tji fick jag!!
Nu är det så att hon är jätteduktig på att åka slalom MEN då är ju alltid hennes pappa med. Inte själv!! Våran lillfia (7år) ensam (ja, i varje fall utan oss) i stora skidbacken. Bussen, utrustning, matsäck och liften ska hon själv ha "ansvar" för. Hualigen, det knyter sig rejält i min mage! Nu kanske ni tycker att jag ska följa med MEN jag har föreläsningar hela dagen i Sundsvall, så det är rakt omöjligt! Blir så förvirrade, ska jag ställa in mitt och följa henne, "tvinga" henne att välja något annat eller helt enkelt låta henne prova??? Usch det här ÄR inte lätt ...


Jag kanske ska tydliggöra att det ÄR helt underbara fröknar OCH jag skulle inte vilja byta ut någon av dem, inte en enda!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar