"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 20 februari 2011

Besviken är bara förnamnet

Usch och fyyy vad jag känner mig besviken efter denna helg. BLÄÄ!! Vi var till Stockholm igår och skulle byta bil, en riktigt snygg och fräsch Volvo ( enl. bilförsäljaren och bilderna). På hemväg skulle vi titta in i Uppsala och köpa en takbox, helt perfekt eftersom att vi snart åker till fjälls! Men ack vad vi bedrog oss.

När vi kom ner till Stockholm stod en sunkig, näst intill skrothög och väntade på oss. Så lite smått chockade vände vi hemåt igen, i vår bil :(( Svängde in till biltema i Uppsala för att köpa ett takräcke till vår bil, så att vi skulle kunna frakta hem takboxen. Men tji fick vi igen! Något takräcke som skulle passa till vår bil hade de inte! Så vi (sambon) fick ringa kvinnan med takboxen och lämna återbud vår affär :((

Så nu sitter vi här med samma bil, utan takbox, utan takräcke och med samma problem!! Hur i hela fridens namn ska vi få med allt till fjälls? Hur ska vi få med skidorna? Och vilken bil ska jag använda mig av till veckan, är så dj.... less på att inte ha en bil!! Allt blir så komplicerat och tar så mycket längre tid när jag måste gå!!

Jag blir så trött på att allt ska krångla. Varför kan inget bara flyta på, klaffa?? Allt, ja precis allt strular och inget blir riktigt som jag vill! Som till exempel i morgon ska jag ta en vända till med min arbetsgivare ang. om hur många timmar jag ska arbeta. Vi räknar olika!! Hur vi nu kan göra det!! Räknar inte alla procent på samma sätt liksom???

Jag vill: Ha en ny (ny för oss alltså) fungerande bil med takbox, ett schema som stämmer, arbetsro och ett snyggt, fungerande och praktiskt hem! Jag hoppas verkligen att nästa vecka börjar bättre än hur denna vecka slutar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar