"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



fredag 4 februari 2011

Nu läll ...


Att det ska behöva vara så himla svårt, jag vill verkligen! Allt skulle bli mycket lättare och det finns inget positivt med att släpa runt på alla dessa extra kilon! Det är inte bara det att jag skulle känna mig fräschare och snyggare,det är så mycket mer. Det påverkar en människa på ett negativt sätt, både fysisk, psykiskt och socialt! Sen så är det rent skadligt också, risken för diabetes, hjärtinfarkt, stroke o.s.v. ökar markant. Trots att jag nästan är "expert" på alla risker och allt annat negativt som fetma för med sig, är det ändå så otroligt, ja näst intill omöjligt att minska i vikt. Jag fattar bara inte VARFÖR det ska behöva vara så himla svårt och hur ska man göra för att fixa det??? Jag tror verkligen inte på att banta, de som bantar, naturligtvis inte alla men de allra flesta, bantar konstant och blir bara större för varje "kur". Jag tror på att man ska ändra sitt beteende, sitt tänk och det är just det som är så himmelens svårt! Men som Gunde säger - Ingenting är omöjligt!!! Så önska mig Lycka Till för nu kör vi OCH den här gången SKA jag lyckas, så det så!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar