"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 8 februari 2011

Ingen idé

Blir så fundersam på vad det är som driver oss människor till att kämpa på, trots uppförsbacke, motvind och helt utan respons!? Tänk om jag hade denna kämpar glöd när det gäller min viktminskning då skulle jag vara i mål för längesen. Vilket jag egentligen borde ta mig en rejäl fundering på, varför jag inte har de?! Det är ingen idé att "stånga sig blodig" om man ändå inte får någon som helst respons eller förståelse av de berörda/inblandade. När man väl har kommit fram till att ta steget vidare känns det ju så skönt, vilket får mig att undra - Varför gjorde jag inte detta tidigare? Så mycket energi, tid och frustration som jag har lagt ner på något som inte fungerar, som jag egentligen visste att det aldrig skulle fungera, inte utifrån förutsättningarna. Detta skulle jag ha sluppit och kunnat lagt på något annat t.ex. min familj eller mina studier, om jag bara hade "givit upp" tidigare. Okej, man vet vad man har men inte vad man får. Men ibland kanske det är bättre att våga prova och tillåta sig att det blir fel och då försöka hitta en lösning. Ingen idé att ha både hängslen och livrem om det ändå inte håller byxorna uppe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar