"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



lördag 15 oktober 2011

Hemtrevligt

Äntligen så börjar ett hem att växa fram och vi det är faktiskt en riktigt mysig och fin lägenhet som vi har!! :)) Här kan det nog bli riktigt hemtrevligt! Snart har alla saker hittat sin plats och det ska verkligen bli skönt att slippa leta allt hela tiden :))

Till veckan ska vi iväg på en shopping tur för att kunna ställa i ordning det sista. Tänkte även passa på att handla lite julklappar, jag gillar att vara ute i tid :)) och nu kan jag göra precis som jag vill så då handlar jag i tid. Tycker att jag få de allra bästa klapparna då och dessutom till ett bra pris å det gillar jag!! :))

Har insett att här finns inget cykelrum, inte i vårt hus i varje fall, vilket innebär att cyklarna måste få plats i vårt förråd. Jag måste med andra ord rensa nere i förrådet och det är före den 31 okt :(( Vet inte riktigt hur jag ska få plats med allt, måste i varje fall köra i väg fler prylar till stugan ... och hoppas då kunna få plats med alla cyklar å min spark ...

Idag var mamma hit och hälsade på, kul! Men det känns konstigt att hon kommer ensam utan pappa ... men det är ju precis så det kommer att bli ... tyvärr :(( Pappa har åkt iväg en vända för att kunna få den omvårdnad å hjälp som han behöver ... Han kommer att få det bra där, bara han kommer till ro. Där kan han få all hjälp som han behöver, samtidigt som mamma kan få vila och få lite egentid. Vilket hon mer än väl behöver och förtjänar!! :))

I morgon åker Lillan till sin pappa igen, usch jag vill verkligen ha henne här hos mig hela tiden!! Har redan ont i magen för att behöva träffa honom ... usch å fy ... det gör fortfarande så oerhört ONT!!!

Han har endast ringt henne en enda gång under hela veckan, snacka om att vara intresserad och engagerad i sitt eget barn ... han slår alla rekord! Hur kan det egentligen bli så här??? Varför stöter han bort sin egen dotter?? Vad har hon gjort?? Den kvällen när han ringde blev hon så glad och jag älskar verkligen att se henne glad!! Tyvärr är det inte ofta ny för tiden :(( Jag tror inte att hon kommer att fortsätta att bo varannan vecka ... han stöter verkligen henne ifrån sig, stackars liten ... Hon berättar mer och mer om hur hon egentligen mår och jag har lovat henne att inget säga till någon, vilket jag naturligtvis inte heller tänker göra ... stackar lilla älskade tös!! Mitt hjärta blöder ... det gör så oerhört ont!!!

Till vecka ska jag lägga i högsta växeln så att allt eller i varje fal det mesta blir klart!! Jag ska som sagt i väg och handla det sista och inköpslistan är lång, fixa klart här hemma, rensa klart nere i förrådet, köra prylar till stugan , byta till vinterdäck, hämta hem cyklarna å sparken, läsa i massor ... och kanske att helgen erbjuder roligheter ...

Jag har några inplanerade roligheter/festligheter och lite ompysslingatt se framemot å det gillar jag verkligen :)) B.la. några spännande föreläsningar, modevisning, dans, personalfest, krogrunda, fotvård, nagelvård och hårvård :)) Funderar även på att boka in ett besök på spa, biobesök och en tripp till Stockholm för att besöka en vän ...

Livet känns ganska okej ändå, trots att jag saknar honom så ... jag saknar alla våra år, vår familj, alla mysiga stunder, middagarna, kvällarna, nätterna ... ja, jag saknar vardagen med dig!!! Och jag saknar OSS!!! Jag vill ha dig vid min sida ... Jag vill älska dig och bli älskad av dig ... Usch vad ONT det gör ... när kommer jag att läka och kommer jag någonsin att läka ihop helt??? När ska tårarna sluta rinna och när ska jag fatta och acceptera att jag har varit grundlurar av dig i alla år. Kommer jag någonsin att bli redo för att gå vidare???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar