"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 27 oktober 2011

Glömma

Vilken dag! På förmiddagen skrev jag tentan, vilken var otroligt svår och klurig och jag har ingen som helst aning om hur det kan har gått så nu är det bara till att hålla tummar och tår för att det räcker till ett godkänt!! Orkar inte med en omtenta!!!

Sen var jag i väg till frissan och fixade håret, så skönt att få sitta ner ett tag och bli riktigt ompysslad. Blev faktiskt ganska så nöjd så jag passade på att beställa en ny tid till veckan innan jul.

I kväll har jag varit på modevisning och jösses amalia vad mycket snygga kläder, skor och smycken det finns, skulle behöva vinna pengar!!! Kvällen avslutades väldigt överraskande och annorlunda ... hamnade på bröllop! Vilket var med blandade känslor ... det var dessutom samma präst som döpte Lillan d.v.s. den präst som vi alltid har sagt att hon ska få viga oss om det blir ett kyrkobröllop ... suck ... jag blir påmind om dig hela tiden och det gör så fruktansvärt ont!!!!

Pappa är betydligt sämre, så vi tar en dag i taget ... otroligt tungt, jobbigt, svårt och jag saknar dig så!!! Skulle verkligen behöva dig vid min sida!!! Skulle behöva ditt stöd, flickorna skulle behöva ditt stöd, vi alla skulle behöva ditt stöd ... du var ju en av oss i så pass många år ... vem kunde tro att du av alla skulle svika mig nu, svika oss nu, nu när vi har det som allra tuffast. Men i nöden prövas vännen heter det ju, vilket innebär att du aldrig var min vän ... du stack och klarade dig och här står jag ensam och ska orka allt själv .... det är verkligen inte lätt!!!

Jag vill verkligen gå vidare, jag vill vara stark, jag vill klara mig själv ... men det är oerhört svårt!!!

I morgon blir det minst lika mycket att göra. Orkar inte med fler såna här fullproppade dagar, vill ha lugn och ro, NU!!! I morgon ska jag köra Lillan till skolan och sen direkt i väg och lämna prov, till huset och där möta upp dig för att läsa av vattnet och sen skynda mig hem för att hinna i tid till mötet på skype. Vid lunch ska jag i väg och lämna i från mig husnyckeln och sen när Lillan har slutat ska vi åka och hälsa på pappa. På kvällen är det bandy som gäller, vilket verkligen ska bli skoj :))

Blir så otroligt less på alla nyfikna människor som kommer fram och forskar ... det gör ont!!!

Måste hitta en strategi för att ta mig ur det här, måste gå vidare och glömma dig, glömma oss. Jag måste helt enkelt plocka fram allt negativt ... men jag vill verkligen inte det, för Lillan skull ... jag vill inte ge en falsk bild av vårt förhållande och vår familj, vem tjänar på det? Förutom jag då, att jag lättare kan glömma och gå vidare ... men jag vill verkligen inte bygga upp en falsk fasad ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar