"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



onsdag 12 oktober 2011

Starka känslor

Här är det fullt upp, dagarna bara rusar fram. Igår så hade jag träff med studiegruppen, var ner till stan och köpte skor och en hel del kläder till Lillan, var hem till mamma och pappa, hämtade hem däcken ...

Idag så har Lillan varit och klippt sig, hämtat hem hennes säng och hon har sjungit med kören. Tyvärr så hade inte hennes pappa vett nog att komma och titta på henne ... jag finner inga ord, stackars liten, hon blir så ledsen!!! :(( Han har inte ens ringt till henne sen hon kom hem i söndags ... Hon tycker att allt (separationen, "flickan", morfar, att hennes pappa är så arg på henne) känns så jobbigt, så hon till och med gråter i sömnen ...

Vad gör man? Jag kan inte prata med honom om det, han skulle aldrig förstå, och han skulle konfrontera henne direkt ... och då skulle det bara bli värre ... Hon måste ju få känna att hon kan lite på mig ... samtidigt så vill jag berätta så att han kan "ta sitt förnuft till fånga" men jag vet att det skulle han aldrig gör ... eftersom han inte fattar bättre!!

Han sätter verkligen sig själv och sin nya "lilla flicka" i första hand ... hur kan han överhuvudtaget tycka att någon/något kan vara viktigare än sitt eget barn och sitt barns välmående??? Jag fattar inte!!! Fattar han inte att han trampar på, på tok för fort? Alla experter säger att man ska vänta minst ett år efter en separation innan man blandar in någon nu ... Han, den idioten väntade enbart 5 veckor, de sitter redan och pussas i Lillans närvaro (vilket hon tycker är hemskt då det låter så mycket) och efter knappt 3 månader börjar hon till och med övernatta ...

Att inte hon fattar bättre kan jag förstå, eftersom hon själv endast är en "flicka som helt saknar erfarenhet" ... och sen så vill hon kanske också att han ska tappa sin dotter ... hon vill väl vara nummer ett ... MEN att han inte fattar bättre???

Det här är så självklara saker så man ska inte ens behöva förklara ... Jag finner inga ord ... Jag funderar faktiskt mer och mer på om ringa och boka en tid på soc. Han lär ju inte bli förvånad, han har ju rutin eftersom han har varit där några gånger tidigare med sitt förra x (vilket fick avbryts eftersom de inte kom någon vart), han hade samarbetssvårigheter då med ... så egentligen är det inte alls konstigt att han har det nu med. Han satt även mig före sina barn då med, vilket jag har fattat nu (pga alla lögner) ... och nu är han så djävulskt feg och ful så han skyller på mig ... vilken idiot!!! Jag som till och med sa vid ett flertal gånger att vi skulle ta det lugnt för barnens skull ...

Idag ringde de som har köpt huset, de har fått en nyckel, trots att mäklaren klart och tydligt sa att vi INTE skulle ge dem en nyckel tidigare! I såna fall så skulle vi skriva över ägandet tidigare ... Men självklart så gör han precis som vanligt, precis som det passar honom och i detta fall bara för att visa att det är han och ingen annan som bestämmer ...

Han lovade att sköta om huset from den 1 okt och fram tills det blev sålt men inte ens det kan han göra, markiserna har han fortfarande inte vevat in, sopkärlet står fortfarande ut vid vägen ...

Verkar som att han inte kan göra något "rätt", något som han har lovat. Men han har väl fullt upp med att vara med sin nya "lilla flicka" innan hon drar ... han måste ju hinna få göra allt med henne, leka klart ... hon är nog dum nog att gå med på det mesta, hon ser ju inte direkt svår ledd ut, han kan säker manipulera henne hur lätt som helst. Hon "se lite bakom flötet ut" och allt står nog inte rätt till, med tanke på allt som hon har tillåtit att hända och allt som hon låter hända. Som kvinna brukar man fatta bättre ... men som sagt hon är ju heller ingen kvinna, hon är ju endast en "lite flicka i ett enormt stort fult fodral ... Jösse Amalia, jag förstår verkligen att lillan känner som hon gör ...

VEM I HELA HELV... ÄR DU EGENTLIGEN???

Även morgondagen är fullspäckad, ska i väg med däcken, Lillan har skolfotografering, bolaget, upp till jobbet och söka förlängd tjänstledighet, skolarbete, skicka in kvitton, skriva ut en bunt papper (tur att x:et gav mig skrivaren, alla papper ... men som sagt, han hade inget val, inte vill han att hon ska se att han har stulit det på jobbet ... vilket i och för sig var en himla tur för mig :)) ) ringa några samtal ... funderar även på att hinna i väg och titta på ett skrivbord till Lillan

Fick redan idag resultatet från salstentan, och gissa vad? Jo, jag klarade mig :)) skrev till och med ett D - kan inget annat säga än att jag är chockad och otroligt glad och stolt!!!

I helgen ska här enbart mysas och ta det lugnt ... nästa vecka när Lillan är hos sin pappa ska jag fixa klart här hemma, jag bara måste!!! Så att vi kan få det lugnt och skönt, för att kunna komma in i en vardag ... som jag längtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar