"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



lördag 28 maj 2011

Ångesten

Ångesten är tung att bära ... det gör så ont och mitt hjärta brister snart ... Man har alltid ett val, så även du? Man kan inte både äta kakan och ha den kvar?

Var samlar jag mod och kraft? Mod att be dig gå ... mod att erkänna att jag inte duger ... mod att erkänna att du inte älskar mig längre ... mod att erkänna att du inte är den jag trodde ... mod att erkänna att det vi har haft inte har betytt något för dig ...mod att inse att jag inte har något val ... mod att inse att jag misslyckades igen ...

Kraft att gå vidare utan dig och oss ... kraft att stå ensam i denna svåra situation ... kraft att kunna stå upp själv ... kraft att inse att du var aldrig den jag trodde ... kraft att inse att det vi hade aldrig var värt något ...

Hur går jag vidare ur detta? Var ska jag hämta min energi? Hur ska jag kunna bearbeta allt samtidigt? Hur kommer flickorna att hantera detta? Vem ska jag söka tröst hos? Hur i hela helvete kunde det bli så här? Hur kunde vi tillåta det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar