"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 22 maj 2011

Beslut

Jag har många, svåra och tunga beslut att fatta, det känns så jobbigt och framför allt svårt, vad blir bäst i längden ...

Det är oerhört skönt när man väl har bestämt sig, trots att beslutet inte är det allra bästa. Men det är helt enkelt för mycket nu och jag orkar inte med allt samtidigt! Jag vill inte bränna ut mig igen...

Jag har bestämt mig för att jag ska inte åka upp på veckans föreläsningar och jag kommer inte att läsa intensivt inför tentamen (om något alls), jag vet inte ens om jag kommer att skriva den nu eller om jag helt och håller ska satsar på omtentamen ...

Det var så intressant att lyssna på junior idag om hur han resonerade om att, det "bara vara att tänka positivt och tvinga sig att känna på ett visst vis, för att kunna vända och styra sina känslor" ... tänk att han är så klok, trots att han är så ung!!! Jag blev så överrumplad och glad, det trodde jag faktiskt inte!!:))

När jag blev spådd senast sa kvinnan att vi ÄLSKADE varandra djupt och att det fanns starka band, att det skulle vara vi för alltid!! :)) Varför skulle hon ha fel denna gång när allt annat har stämt på pricken ... ur en kris blir man stark om man håller ihop och det gör vi om vi vill .... och varför skulle vi inte vilja de ... Alla har vi våra kriser, både enskilt och som par, det gäller bara att vända dem till något bra ...och ta lärdom av dem ...

"Allt är inte guld som glimmar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar