"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 22 maj 2011

De hänger på viljan

Bara man vill så kan man plocka fram det!! Allt hänger på viljan, vad man prioriterar här i livet ... och för mig är det självklart vad man vill prioritera eller rättare sagt vad man vill satsa på, vad som är värt något, vad som är värt ett rejält försök!! Jag märker ju att de är långt ifrån dött ... och då finns det alltid en chans, en stor chans till en underbar framtid ... bara man vill så kan man. Allt sitter i viljan!!!

Man måste ge allt en riktig chans, våga plocka upp allt ur ryggsäcken och se allt i sitt sammanhang. Det finns alltid en orsak till allt! Gjort är gjort och det som ÄR viktigaste ÄR framtiden och vad man gör med den!! Så här tänker jag, när jag nu ändå har vågat granska allt från alla håll och kanter. När jag nu vågar inse mina egna brister och när jag nu kan se allt i sitt sammanhang och alla yttre orsaker, vore jag dum om jag inte gav allt en rejäl chans. Hur skulle jag annars kunna se mig själv i spegeln och vara nöjd över mina val ...

Jag har som sagt "vaknat" och jag ÄLSKAR verkligen livet!! Jag känner mig fri inombords, fri från smärta, fri från rädsla och fri från de dåligt samvetet som ständigt har gnagt ... nu kan jag enbart se framåt och börja njuta av livets goda sidor!! Jag vill leva här och nu, jag vill inte vänta ...

Idag har jag och lillan haft en underbar dag tillsammans och jag vill ha fler sådana dagar ... de är livskvalité. I morgon kommer min älskade dotter hem från sin semester tripp till medelhavet då ska hon och jag mysa och prata, de är livskvalité. Till veckan ska jag och flickorna åka upp till mor och far och hälsa på, jag vill finnas där medan jag har chansen ... pappas sjukdom har verkligen "öppnat" upp ögonen på mig ... vi lever bara en gång så det gäller att vara rädd om den tiden ... välja rätt saker, välja sånt som har något värde, satsa på rätt och förlorar man så har man i varje fall vågat satsa och det är värt massor!!!

Jag kan inte påverka och det gör så oerhört ont!!! Och det ÄR så svårt!!!! Men jag är stark, jag klarar det, det finns inget annat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar