"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



måndag 30 maj 2011

Stark

Jag befinner mig i värsta krisen ... mitt liv håller på att förändras totalt ... pappa är döende, äldsta dottern ska flytta, mannen i mitt liv har tappat känslorna och vill gå vidare. Här står jag, ensam och "övergiven" ... de gör ont och ångesten trycker i bröstet ...

Men jag vill inte lägga mig ner och "dö" jag vill leva, leva här och nu!! Jag förundras över vart jag får kraften i från, kraften att fortfarande stå upp ... men så minns jag vem jag är ... jag minns vart jag hämtar kraften ... ett stort lugn och en trygghet sprider sig inom mig, jag fixar det här.

Jag ÄR inte ensam och övergiven, ni finns där för mig om jag vill, jag kan bara säga till ...men jag vill ta mig igenom detta själv, jag vill vara stark, jag vill minnas, jag vill aldrig glömma ... jag får betala ett högt pris, mina underbara döttrar får betala ett högt pris ... jag ska alltid ta lärdom av detta ...jag ska aldrig glömma ...

Mitt i allt så har jag hittat tillbaka ... tillbaka till livet ... tillbaka till mig själv ... jag minns vem jag är ... vad jag vill ... jag känner en glädje sprida sig inom mig och jag blir lugn ...jag vet nu att jag fixar detta och dessutom alldeles ensam ... Ensam är jag stark, tillsammans med min familj, mina barn och mina vänner är jag ännu starkare ...

Allt ordnar sig så småningom ... jag kan inte påverka, bara luta mig tillbaka och följa med, vara här och nu ... ännu ett lugn infinner sig inom mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar