"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 26 maj 2011

Minnen

Det sprider sig ett stort lugn inom mig ... jag är inte lycklig ... det gör enbart ont men jag känner mig stark … jag är stark ... jag vill leva … ensam eller med dig … jag kan inte påverka … du är fri och jag anklagar dig inte … men jag vet att du kommer att ångra … att du aldrig gav det en chans …

Hur tror du att vi ska kunna ha en bra relation om du medvetet och hur öppet som helst sårar mig? Du vet vad jag känner … du vet vad jag går igenom … du finns inte alls för mig … de är enbart för att döva ditt dåliga samvete … för att det ska se bra ut … jag vet inte om jag är beredd att ge dig det … du måste välja …

Jag har något som du inte har … minnen … jag behöver inte ”ljuga och lura” mig själv … för att orka … jag vågar se och erkänna … jag kan se på vår tid med ärliga ögon … jag kan se det du gömmer, för att orka … jag kan se alla mysiga, underbara och fina stunder … jag kan se alla vanliga vardagliga stunder … jag kan höra alla skratt … jag kan se alla svåra stunder … jag vet vad som var orsaken … de gror inte inom mig längre … jag har accepterat … du förlorar mer än mig … jag kommer aldrig mer att behöva fundera … aldrig mer ha dåligt samvete … jag kommer aldrig att behöva fundera om det var rätt eller fel … om jag gjorde tillräckligt eller om jag har kunnat göra mer …

Det är en befrielse och det känns så oerhört skönt, att de dåliga samvetet, rädslan och smärtan som jag har burit på i så otroligt många år har lämnat min kropp ... jag känner mig fri ... fri att vara människa ... att kunna leva ... få leva ... kunna tillåta mig att känna mig nöjd med mig själv ... bli lycklig ...få vara lycklig ...

Jag ska inte gå från det ena till det andra ... jag ska inte ha någon "bro över" ... jag ska orka själv ... den här gången ska allt kännas rätt ...allt ska bli rätt ... de får gör ont ... de ska få värka ut ur min själ ... jag vill att det lämnar min kropp för alltid ... på rätt sätt denna gång ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar