"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 14 juli 2011

Bitarna faller på plats

Det har varit en betydligt bättre dag idag :)) huset är äntligen städat, börjar få grepp på hur min ekonomi kommer att se ut framöver när allt är betalt :(( inte alls skoj men det kommer att gå ... Har fattat en del viktiga beslut idag och det känns bra!!! :)) På fredag ska jag iväg och titta på en lägenhet, hoppas att den känns okej och att jag får den!

De gick bra för pappa igår när han fick sitt dropp men idag har han fått känningar av biverkningarna, hoppas att det inte sitter i så många dagar ... han är tapper min far som han kämpar på!!!

Pratade med Lillans pappa idag ang. en del praktiska saker och efter många om och men blev i överens, om han nu inte kommer sen och har ändrat sig. Han påstår att jag övertalar/manipulerar honom så att han tycker som jag ... suck!! Jag säger som Lillan "hon har förtrollat pappa" ...

Försökte även prata med honom om att det är viktigt att han och jag kan prata om Lillan och att vi ska tänka på vad som är bäst för henne. Jag försökte även tala om för honom att det inte är bra att blanda in barn i sina nya relationer för snabbt (vilket även han tycker). Jag kommer ihåg vad bråttom han hade när vi träffades, han var "galet förälskad" och kunde inte vänta, han ville visa mig för hela världen ... Jag vill att han väntar med att låta Lillan träffa hanns "nya kärlek" på ett bra tag, inte det här året i varje fall (vilket naturligtvis även gäller mig om jag nu skulle träffa någon ny kärlek) men han kunde inte lova något :(( jag fattar bara inte varför??

Enligt honom ska Lillan bo varannan vecka så det innebär att han kan ägna sig heltid åt kärleken varannan vecka + under arbetstid (fikaraster och luncher) eftersom de jobbar under samma tak. Jag är rädd för att de kommer att ske ganska så snabbt. Dels eftersom han har "bråttom av sig" och dels för att de tycker att de har haft varandra ett tag, allt började trots allt i mitten av februari och sen har det gått med en rasande fart trots att båda hade ett förhållande ... men för Lillan är allt nytt!!! Hon har ännu inte hunnit fattat att pappa och mamma har separerat ... allt har ju varit precis som vanligt fram tills nu ... det har naturligtvis varit mer bråk här hemma sen det uppdagades sig att det fanns en annan ...

Undrar vem du har blivit, hon påverkar dej så, och du är helt "blind" ... undrar hur länge set är intressant ... men hon får väl dej att känna dig yngre ... undrar egentligen vem hon är ... en människa helt utan samvete som bara trampar på ... undrar om hon kommer att tycka att det är lika intressant att vara din flickvän som din älskarinna ...

Mitt liv går vidare trots allt och sakta sakta börjar det gå upp för mig vad som egentligen har hänt, vad du har utsatt mig för ... det sägs att tiden läcker alla sår och jag hoppas verkligen det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar