"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



fredag 15 juli 2011

Plocka fram

Tittade på lägenheten idag och blev glatt överraskad :)) den var helt enkelt perfekt och jag hoppas verkligen att jag får den!!! Men jag har plats 9 i kön så den lär inte bli min ...

Idag har jag räknat och klurat och till sist satt sig allt :)) hur skönt som helst!!! Nu är det enbart ansökan om studielån kvar och det tar jag i morgon, orkar helt enkelt inte nu! När det är gjort kan jag koppla av och försöka hinna njuta av min semester ...

Vi har bestämt att vi ska inte röra något i huset, d.v.s. dela några saker innan mäklaren har varit hit. Jag och Lillan åker bort i ett par dagar och då ska han röja i boden och sen åker han och Lillan bort och då ska jag röja i skrubben, källartrappen och förrådet ... sen kan vi kontakta mäklaren ... Det ska verkligen bli skönt att få allt detta gjort, så att jag kan komma härifrån och få gå vidare ... med tiden kommer alla minnen att blekna men glömmer det gör jag aldrig och en del av mitt hjärta kommer alltid att tillhöra honom ...

Jag måste säga att det känns mycket märkligt att leva här bland hans saker och alla saker som gör sig påmind om honom ... de gör ont ... jag önskade att han ville komma tillbaka ... men jag vet att det är över och att han aldrig någonsin vill ha mig tillbaka. Han säger att han inte känner någonting för mig längre ... de gör ont ... de är så ofattbart ... Det är svårt att träffa honom, han är så fin och jag vill bara krypa in i hans trygga famn och glömma allt!!

Jag varken vill eller kan hata honom, han är en underbar person med många fina och bra egenskaper ... men jag måste acceptera att han "tillhör" någon annan som han planerar sin framtid med ... jag vill inte bli någon bitterfitta, jag vill leva och njuta av mitt liv, här och nu!!! Men jag blir starkare för varje dag och jag har börjat "plocka fram" alla hans brister, de gör att det går lättare men det är svårt!!! Egentligen vill jag inte men jag måste för att kunna gå vidare ...

Jag har tyvärr börjat röka lite smått, dumt ja jag vet - det är idiotiskt!!! Jag skäms!!! Men just nu kunde jag inte motstå ... får väl ta tag i det längre fram ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar