"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



lördag 23 juli 2011

De går framåt

Idag har jag varit effektiv :)) snart är jag klar med allt röjande .... suck ... men sen står nästa projekt på tur och nästa och nästa ... känns som att jag aldrig blir klar ... det finns hur mycket som helst att fixa :(( men det blir skönt när allt blir klart!! :)) Och snart är jag faktiskt klar, har idag hunnit röjt klart i källartrappen och snart är allt sorterat och rensat från boden, så på måndag har jag bokat in soptippen ... sen är det "bara" skrubben kvar, sälja lite prylar och kontakta mäklaren ... jag ryser och mår illa när jag tänker på att huset ska säljas, jag vill inte!!! Jag vill ha en spola-tillbaka-knapp ... NU!!!

Jag har ett vitrinskåp, tv-bänk och en skänk i trä som jag funderar på att fräscha upp och måla vita ... kanske även köks- och vardagsrumsbordet ...

Vetskapen om att du aldrig kommer att komma tillbaka och att det aldrig kommer att bli vi igen, gör fortfarande lika ont och mitt hjärta blöder ... hur ska jag ta mig ur detta??? Vad ska jag göra för att kunna glömma och sluta hoppas??? Önskar att det fanns något som jag kunde göra ... men tids nog kommer alla minnen att blekna ...

Efter regn kommer solsken ... som jag längtar ... sakta sakta går jag framåt, jag börjar se en glimt av ljuset i tunneln långt långt bort ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar