"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



fredag 22 juli 2011

”Ingen rast och ingen ro”

Har haft några härliga dagar i Stockholm med mina underbara döttrar!!! Vi hann med lite av varje, bl.a. Skansen, Grönalund, shopping och picknick i parken :)) Är så oerhört tacksam för att min äldsta dotter tog ledigt från jobbet och gjorde oss sällskap!! Hon är bäst, helt enkelt bara för go!!! Stockholm är verkligen en vacker och härlig stad!!

Sen vi kom hem har vi hunnit plocka ur förrådet och börjat rensat så till veckan blir det en eller kanske flera vändor till sopstationen ( här går det undan :) minsann). Det är jobbigt och tungt att gå igenom alla saker, alla minnen och känslorna bara fara runt-runt i kroppen...

Förresten så fick jag lägenheten, vilket känns underbart skönt!! Trots att jag verkligen inte vill flytta från huset så tror jag att det kan bli riktigt bra, det här helt klart det bästa alternativet. Jag ber till Gud varje dag att han ska komma tillbaka samtidigt som jag vet att han inte vill, men under har ju skett tidigare och hoppet är det sista som överger en. Jag försöker verkligen intala mig själv att plocka fram alla hans fel och brister för att det ska gå lättare. Jag vet att han inte är perfekt men vem är det? Han är den perfekta för mig och jag saknar verkligen honom!!Jag vill helt enkelt inte ha någon annan!!! Då är jag hellre ensam ...

Men tids nog så kommer jag att kunna gå vidare, det får helt enkelt ta den tid det tar, de måste det få göra! Jag vill göra det här på rätt sätt!! Jag förundras över att jag känner mig så stark, att allt går så bra trots allt. Det är mycket att tänka på men nu har jag äntligen fixat klart allt, nu är det endast att rensa och röja kvar och troligtvis en del saker som ska säljas … längtar redan till nästa års semester – då ska jag endast njuta av livet och ta dagen som den kommer!!!

När vi var borta har x:et varit här och renast ut ur uthuset, tack och lov!! Han har verkligen slitet!! Han har varit jätte duktig, de var nämligen kaos och allt låg i utspritt överallt, de gick knappt att gå där inne, och inte är det något litet uthus heller ... Snart är det endast kvar att kontakta mäklaren, usch hur ska jag klara av det??? Vart ska jag hämta kraft???

Pappa fortsätter att kämpa på, de är inte lätt men de är så tappra, jag är riktigt imponerad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar