"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



lördag 2 juli 2011

???

Att vissa människor inte ser hur illa de beter sig??? Hur kan en människa tillåta sig att bete sig så fruktansvärt illa? Hur kan man bara "trampa på" i sitt och prioritera sig själv hela tiden? Jag blir så besviken och ledsen ... jag trodde att det var varje förälders ansvar att sätta sitt/sina barn först ... Hur kan man medvetet bete sig som ett svin? Hur kan man som vuxen helt plötsligt börja bete sig som en tonåring? Undrar om du sover gott om nätterna???

Jag vet att om man väljer att se allt i svart och att vara elak, att skylla allt på andra, istället för att se vad man själv har gjort och gör, gör att det blir lättare att gå vidare och det gör mindre ont. MEN varför väljer man det? Vad är man då rädd för? Vad flyr man då i från???

Du säger att jag ska släppa taget, de har jag gjort för längesen ... jag är inte rädd, jag är inte rädd för att gå in på djupet och prata om känslorna ... jag vill förstå för att kunna gå vidare, slippa funderar och analysera, jag vill inte fly ... Vad är du egentligen rädd för?? Jag undrar vem det är som inte har släppt taget ... och varför har du inte gjort de???

Jag har kommit långt fram i min planering och jag måste erkänna att det känns gott i magen ... snart är allt klappat och klart och jag tror faktiskt att det kan bli riktigt bra, trots allt. Det är mycket som ska "fixas och trixas" och jag tror och hoppas att jag har tänkt på allt ... snart så är det endast det praktiska kvar ...

Idag ska jag och lillan ut på roligheter ... en clown kommer till stan ... I kväll är jag bortbjuden och det ska verkligen bli skoj :)) de var evigheter sen. Jag ser fram emot en helkväll med mycket skratt ...

Hoppas att solen kommer fram :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar