"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



torsdag 28 juli 2011

Sanningen

Hur kan det vara möjligt att de människor som du pratar med tycker att du har handlat rätt?? Alla som jag pratar med blir så förvånad och tycker att det är hjärtskärande de du har gjort . Berättar du verkligen sanningen för dem?

Sanningen är att vi har haft flera jobbiga och tuffa år med många prövningar som vi har tagit oss igenom (foglossning, kolik, småbarns åren, tonåringar, husrenovering, problem med x, under 2 års tid jobbade vi emot varandra, jag har jobbat och pluggat sen ht -08 mm) tillsammans!

Sanningen är den att vi pratade om att gifta oss när du fyllde år (vilket du idag säger att det bara var på skämt?!?) men eftersom att vi var sent ute och dessutom så skulle inte alla barnen skulle följa med så "la" vi ner det hela.

Sanningen är den att du blev uppvaktad av en betydligt yngre kvinna när dina kollegor uppvaktade dig veckan innan du fyllde år (d.v.s. i mitten av februari) och att ni sen dess har inlett en relation samtidigt som ni hade ett varsitt förhållande.

Sanningen är den att här hemma var du precis som vanligt men samma dag som jag fick reda på att min pappas cancer hade spridit sig (1 april) berättade du för mig att du hade träffat en annan.

Sanningen är den att du sen fram till sista helgen i maj åkte "berg och dalbana" med mig. På helgerna hade vi det underbart och på vardagarna var du "förvirrad" men du sa hela tiden att "det här fixar vi gumman, de är klart att vi tar oss igenom det här och att vi har en framtid tillsammans".

Sanningen är den att vi en söndag morgon låg i sängen och gosade, du var hur underbar och go som helst och du "sa att du älskade mig och att det här fixar vi, de är vi!!!" Sen klev du upp gick på toaletten och gick sen ner för att äta frukost och när jag sen kom ner ungefär 5 minuter efter så tittade du på mig och sa - jag fixar inte det här, de fattar du väl? Du ville hellre vara med henne. Undrar vad som egentligen hände??

Sanningen är den att du sen dess har åkt till henne ett flertal gånger på nätterna och du har talat om för mig att hon är som en magnet och att det är hennes kropp du är ute efter ... allt för att såra och du har verkligen lyckats!!!

Sanningen är den att du sen dess har du inte varit dig likt, du har varit så oerhört elak och dum, skrikit, sagt saker för att har sårat mig , du har vid ett flertal tillfällen tagit tag i mig och gjort mig illa, du är misstänksam och litar inte på mig, du har "tappat intresset" för Lillan och bryr dig inte speciellt mycket (ringer till henne ca 2 gånger på en vecka, du vill inte ha henne hos dig så mycket), du skyller allt på mig och säger saker om mig som inte stämmer - du förvränger allt till din egen fördel, du drog och skiter fullständigt i att jag får slita med allt här hemma med allt som ska fixat inför försäljning och flytt. De enda du säger är att du har semester och att dagarna går så fort så du hinner inte med ... som om jag inte har något att göra och att jag inte har semester ...

Sanningen är den att du pratar om och till mig med samma ord och fraser som du sa till mig och alla andra om ditt förra x ... tänk att hon och jag helt plötsligt blev så lika ... och att det är så synd om dig ...

Sanningen är den att jag är så oerhört besviken på allt som jag får höra "bakvägen", du har under våra år tillsammans sprungit och baktalat mig till andra, sagt att jag är så tråkig och inte vill göra något o.s.v. ... de gör ont, är det någon av oss som har kommit med förslag och sett till att vi har gjort något så är det faktiskt jag. Du har aldrig velat göra något, allt har varit alldeles för dyrt och du har ständigt varit trött ...

Sanningen är den att du nu hittar på och gör saker som jag har gett på förslag att vi ska göra, undrar om du gör det för att såra eller om du har dålig fantasi och inte kan hitta på något eget ....

Sanningen är den att för varje dag som går blir jag starkare och jag börjar känna en tacksamhet till att det är över, den du har blivit och den du har varit bakom min rygg vill jag inte ha, jag gillar inte ögontjänare, falska människor, fega personer som inte vågar stå för vad det tycker och ta tag i saker och ting, personer som lägger benen på ryggen och flyr ...

Sanningen är den att jag faktiskt börjar tro att jag kommer att få ett bättre och mer innehållsrikt liv utan dig ... Jag börjar se en framtid ...

Sanningen är den att Livet går vidare ... och snart kan jag lägga det här bakom mig ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar