"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



måndag 11 juli 2011

Varför???

Jag har så oerhört svårt att greppa det som har hänt ... och jag ställer mig samma frågor om och om igen - Varför? Är det verkligen värt det??? Är det här verkligen slutet på vårt liv tillsammans? Kommer det aldrig någonsin att bli vi igen??? Hur ska jag kunna hantera det som har hänt? Hur ska jag kunna förlåta när du bara väljer att gå utan att ge oss en ärlig chans, utan att ens försöka, är det verkligen det här du vill??? Frågorna är många och svaren är få ...

Hur ska jag någonsin kunna komma över dig och sluta älska dig? Hur ska jag någonsin kunna förlåta mig själv för att jag lät detta ske??? Du är det bästa, de finaste, de underbaraste, de dyraste ... en del av mitt hjärta kommer alltid att tillhöra dig!!! Jag älskar dig så ... och jag saknar dig!!!

Varför valde du att vara så elak, varför har du hanterar detta på det värsta sätter, du kunde ha valt att göra allt på ett bättre sätt ... man få faktiskt bli förälskad och välja att gå vidare MEN man behöver inte för den delen smutskasta allt som vi hade och du hade inte behövt "skita ner mig" för att du skulle våga ta steget. Du kunde bara ha konstaterat att du blev förälskad och att du därför valde att gå ... man kan faktiskt lämna något som har varit fint och bra ... Ja, jag vet att det inte har varit en dans på rosor men vilket förhållande är det? Jag vet att det har varit många jobbiga stunder men övervägande har det faktiskt varit bra, annars hade vi aldrig tagit oss igenom nio år!! Ingen stannar i ett förhållande som inte är bra i åtta år, ingen står ut med att leva tillsammans med ett "psykfall" i åtta år, ingen -inte ens du!!!

Jag hatar inte dig men jag hatar det du har gjort mot mig!! Jag tycker inte mindre om dig men jag tycker inte om det du har gjort mot mig ... det är liksom inte du ... du skulle aldrig ha gjort så här!! Jag saknar den person som du var, den som du egentligen är ... då är du den bästa av alla och du är guld värd!!

Jag får ta en dag i taget och jag säger som lillan sa idag - Mamma jag önskade att det fanns en spola tillbaka knapp ...

Jag är så glad och oerhört tacksam för alla fina underbara människor som finns här för mig, ni är guld värda!!!

Idag fyllde min älskade pappa år ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar