"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



söndag 17 april 2011

Alltid ett val ...

Det sägs att man alltid har ett val och visst är det så! Men det val man gör är alltid påverkat av den situationen man lever i och inte alltid det man egentligen vill. Detta på grund av respekten och hänsynen till andra människor, personer som man månar om, personer som man älskar och vill väl! Ibland är det liksom inte läge att välja att göra si eller så, så därför blir valet något annat än vad man egentligen vill och behöver.

Jag har en pappa som är sjuk, en liten dotter och en sambo och inte har jag då hjärta att göra val som kommer att såra dem. Jag vill inte ha det på mitt samvete, vem vet hur det skulle påverka dem. Jag vill inte heller ta upp det med dem och ge hde dåligt samvete.

Jag skulle vilja sälja huset och flytta, jag trivs inte i huset pga oordning och vetskapen om att det aldrig kommer att bli klart. Jag vill inte leva i en lägenhet och jag vill inte köpa ett nytt hus här i stan. Kan jag inte få klart mitt hus så känner jag att jag lika gärna kan testa något annat! Jag vill göra något nytt, börja om! Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett "färdigt" hus i Östersundstrakten, på landet, leva mer i naturen och jag skulle då kunna skaffa mig en hund. Jag vill säga upp mig från mitt jobb och fokusera på mina studier.

Men jag orkar helt enkelt inte följa min vilja och välja det jag själv skulle må bra av. Jag skulle då känna mig som ett stort ego som endast ser till mig själv och mina behov OCH det är inte jag! Därför tänker jag så här, har man verkligen alltid ett val???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar