"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 5 april 2011

Det finns en mening

Det sägs att det finns en mening med allt, vilket jag tror! Men jag har lite svårt att greppa det i bland. Jag är inne i en tung och jobbig period just nu :(( Studierna går trögt och det känns verkligen övermäktigt, tiden rinner i från mig, samspelet med en del andra människor fungerar inte som det ska :(( vilket jag är oerhört ledsen och frustrerad över! Det känns som att inget bara kan få flyta på utan det ska alltid uppstå krångel.

Det känns som att allt jag säger och gör blir fel. Jag har väldigt svårt för människor som skyller ifrån sig och alltid påstår att det är andras fel och att de själva aldrig gör något fel. Under hela min studietid har vi haft mycket gruppuppgifter och då gäller det att man kan samarbeta, Samarbete för mig innebär att det är ett öppet klimat med respekt mot varandra och där man ger och tar. Vissa människor kan inte detta och det spelar ingen roll hur mycket man bjuder till så får man aldrig något tillbaka! Vissa ger tillbaka "bara" om det själva får ut någon "vinst" direkt. Tråkigt och oerhört dumt tycker jag, eftersom att man aldrig vet när man själv kan behöva ha hjälp.

Jag är en väldigt envis person MEN jag ger med mig bara jag har fått sagt/berätta vad jag menar. Jag är inte dum och elak! Vissa människor ger sig aldrig oavsett om de har fel eller inte. Ibland måste man "lägga" sig för "husfridens skull" eller för att kunna gå vidare i livet (en uppgift).

Hur gör man sig av med människor som inte är bra för en d.v.s. energitjuvar? Jag har så fruktansvärt svårt för att bryta med någon som jag tycker om och månar om, fast jag vet att jag skulle tjäna massvis på det! Men jag varken kan eller vill såra någon! Sen så har jag nog en konstig förmåga att dra till mig mäniskor som har problem eller är lite udda.

Jag har inte gått många steg idag så i kväll ska jag cykla i 30 min, måste "bara" se till att få ihop tiden. Jag har inte ätit mina mellanmål idag men för övrigt har jag sköt mig :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar