"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 26 april 2011

Tufft ...

Idag har jag hunnit med mycket :)) Renbädda sängarna, tvätta, deklarerat och skickad in, hämtat paketet från adlibris, besökt biblioteket, plockat ihop i hela huset och bokat tågbiljetterna inför de kommande träffarna. Jag har även hunnit knåpat lite på tentan ... :)) Tyvärr så blev det inte mer än 1500 steg idag ...

Imorgon ska jag boka boende och klura på tentan och förhoppningsvis få ner något mer ... Jag börjar arbeta kl 15 ...

För min älskade pappa gick det inte alls bra idag. Cancern har spridit sig ytterligare och prostatan har återigen växt, så nu utökar de med ytterligare behandling. Tidigare har han varit behandlad med tabletter och sprutor. Nu ska han dels få börja med nya tabletter och sen så blir det antingen strålbehandling eller cellgifter. Doktorn frågade även om han hade hunnit informerat sina barn om läget ... vilket måste innebära att det är illa eller som pappa själv sa idag -Nu är det branog kört ... Usch detta är tufft och svårt!!! Hur ska jag ta mig igenom detta??? Det som är positivt och talar för att det inte alls är kört är att pappas diabetes ligger jättebra och att han förövrigt har bra värden. Njurarna är i bra skick, att de upptäckte cancern i ett tidigt stadium. Men jag måste erkänna att det är svårt att vara positiv i detta läge ... Jag försöker verkligen men det är tufft!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar