"Vi har alla en moral. Den visar sig i det vi gör - och i det vi inte gör"



tisdag 26 april 2011

Det händer mycket nu ...

Idag och på fredag har jag och lillan påsklov tillsammans :)) jag jobbar i morgon och på torsdag + att jag måste försöka få i hop något på hemtentan så att jag i varje fall kan skicka in den ... Den här tentan är verkligen svår!!

Idag ska vi till biblioteket och lämna tillbaka två filmer och ett spel som vi har lånat. Jag ska även passa på att kolla om någon av de böcker som jag har reserverat har kommit ... Vi måste även till videohallen för att hämta ut ett paket från adlibris. Kurslitteraturen för nästa moment har kommit och den räkningen kommer inte att bli skoj att betala, Sveriges rikes lagar ca 2200kr + tre till böcker :((

Jag måste även se till att deklarera, betala räkningarna, boka hotellrum till nästa vecka, beställa och hämta ut tågbiljetterna för nästkommande sammankomster. Skulle även behöva åka iväg och skrota en bil, plocka undan påsken å övrig röra, renbädda, städa och tvätta ....

Jag behöver verkligen en lååång promenad idag, minst 6000 steg ... men som det ser ut så blir det inte så många steg idag heller :(( Mitt lilla projekt har totalt spårat ut under påsken :(( men jag ska rycka upp mig ... måste bara få landa först ...

I går var det ingen Yoga eftersom att det var annandag påsk och nästa måndag är det sista gången före uppehållet :(( Jag kommer verkligen att sakna Yogan. Jag har i varje fall bokat in mig på kart o'hoj på måndagskvällarna under majmånad :)) det ska verkligen bli skoj :)) Då cyklar man i ca 1 mil efter en karta ...

Idag har min pappa tid hos läkaren och jag fullkomligt kramphåller mina tummar för att det går vägen, att han kan få ett positivt besked ... det är så jobbigt att se honom sjuk ...

Om exakt 6 dagar flyttar min älskade dotter hem igen :)) för hur länge återstår att se ... hoppas att hon blir hemma ett bra tag, typ hela sommaren och hösten ... :))

Nu ska jag dra fart så att jag kanske hinner något av det som jag borde göra idag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar